• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Hjälp med besiktningsprotokoll tvåorna

HansErik

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2024
Hej igen
Fick 12 tvåor tio av dem handlar bara om belysning och lampor så det är lätt fixat.

Men sen är det också styrservo skyddsbälg skadad. Vet någon vad det är och var man kan köpa det? Kolla bilden Jag bifogar.

Sen måste jag byta bromsrör Kan någon säga hur man byter det och beställer det?

Vilken online shop är bäst att beställa sånt här från tror ni

Bilagor

• 17303003565101812699815639116184.jpg
    17303003565101812699815639116184.jpg
    1,2 MB · Visningar: 137

HansErik

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2024
Obs det är den högra som står fel....Du behöver lite information och hjälp kring detta.... har du bytt strålkastare fram själv på bilen någon gång? Eller var det så här när du köpte bilen... Vi får hoppas på att någon vet lite mera om den här inställningsmöjligheten så att du beställer rätt...... Du ska kanske ringa ett samtal till Trodo och kolla lite....kring sånt du behöver sätta dig in i....

08-446 87 665

Jag skriver in mitt regnummer och så föreslår autodoc dessa,

Bilagor

• Screenshot_20241031_162822_Chrome.jpg
    Screenshot_20241031_162822_Chrome.jpg
    398,7 KB · Visningar: 15

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Och det är med regler skruv.... det finns en pil.....

Ps nej fel nog inte regler skruv men finns en pil.detta får jag fram...

Bilagor

• Screenshot_20241031_163746.jpg
    Screenshot_20241031_163746.jpg
    517,1 KB · Visningar: 7

Herbet

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
Jag skriver in mitt regnummer och så föreslår autodoc dessa,
Det finns en manuell liten sak med en halv vingmutter för justering av strålkastarna i höjdled beroende på hur mycket bilen är lastad. Det finns en bakom varje strålkastare.
Jag har aldrig rört dom. Risken finns att dom går sönder om man börjar skruva på dom.
Dom är orörda sen bilen byggdes 1989 och kommer att förbli så.
Kolla om det finns sånna på din bil. Om jag inte minns helt fel är dom även ett fäste för strålkastaren.

Ett tips: Det finns några kulleder(fästen i plast) ) som är ömtåliga, smörj dom innan du tar bort strålkastarna. En sånt fäste kanske fattas på ena strålkastaren på din bil.

Beställ strålkastare för högertrafik.

Bilagor

• IMG_1790.png
    IMG_1790.png
    5 MB · Visningar: 13

HansErik

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2024
Det finns en manuell liten sak med en halv vingmutter för justering av strålkastarna i höjdled beroende på hur mycket bilen är lastad. Det finns en bakom varje strålkastare.
Jag har aldrig rört dom. Risken finns att dom går sönder om man börjar skruva på dom.
Kolla om det finns sånna på din bil. Om jag inte minns helt fel är dom även ett fäste för strålkastaren.

Ett tips: Det finns några kulleder(fästen i plast) ) som är ömtåliga, smörj dom innan du tar bort strålkastarna. En sånt fäste kanske fattas på ena strålkastaren på din bil.

Tack för tipsen du och alla andra det här kommer att gå bra

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Men jag beställer de här Jag orkar inte kludda med detta blir det fel lampor får man väl skicka tillbaks dem Jag vet inte

De är nog ok... men Herbert skrev något viktigt om " plast-ploppar" ... börja att spraya lite varje dag...på allt för att ta bort och ställa in... för gammal plast kan va spröd... spray spray spray grrrrrrrrrr

HansErik

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2024

Tack, Ska jag spraya med 556 Jag har nog sådana där fästen som din bild visar

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Tack, Ska jag spraya med 556 Jag har nog sådana där fästen som din bild visar
Jag vet inte... men jag hade använt 556 eller något liknande... finns kanske bättre på plast ?
Men något som gör att det inte går sönder när du ska ta bort dem.... silikonspray ... kanske eller lite av varje ? Jag tror inte att det är jätteviktigt....Herbert föreslår fett... det är säkert också bra...men först hade jag sprayat några dagar med typ 556

Jula har mycket att välja på.

Senast ändrad:

HansErik

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2024
Jag vet inte... men jag hade använt 556 eller något liknande... finns kanske bättre på plast ?
Men något som gör att det inte går sönder när du ska ta bort dem.... silikonspray ... kanske eller lite av varje ? Jag tror inte att det är jätteviktigt....Herbert föreslår fett... det är säkert också bra...men först hade jag sprayat några dagar med typ 556

Jula har mycket att välja på.
Tack Jag har faktiskt silikonspray.
Och trevlig kväll till allihopa och tack för all hjälp

Toppen