Nje, det är värmetåligt fett till bromsok för smörjning där det rör sig och onödigt dyrt, och det är bara en liiten tub.
Det är väl enklast med en tub och inte en hel patron för det blir så kladdigt utan fettspruta, så köp vattentåligt och rostskyddande fett på tub från Biltema i stället. Tre gånger så mycket och till halva priset.
Det här blir nog bra, och grejen är ju att få ut kuggstången så långt som möjligt där man byter damasken, så man kan kladda fett på kuggen på stången som kommer ut, och sedan på den inre kulan till själva styrstaget, där mest för rostskydd. Inte någon större vetenskap, det är bara att kladda på med det svenska diffusa ordet lagom mycket
Mineraloljebaserat smörjfett med utmärkt vidhäftning. Vattenresistent, rostskyddande och mekaniskt stabilt. Anpassat för långa smörjintervall, höga temperaturer och oregelbunden belastning i marin miljö. Ypperligt för smörjning av propellerhylsor, ankarvinschar, styrsystem, vattenpumpar och...
www.biltema.se
Jag gick bet på spännbanden på Febi damasker till styrningen, för kartongen i garaget innehöll drivknutsdamasker och inte styr.
Men tången som ofta används till sådana band är en sådan här.
Tång för montering av slangklämmor av typen Perma-Quick. Denna typ av slangklämmor används ofta på slangar till bränslefilter, vattenpump och andra kylarslangar. Passar även till monteringsband på drivaxeldamasker.
www.biltema.se
Men som sagt det funkar skapligt med en vanlig hovtång också, när man bara skall spänna några stycken band, eller t.o.m. en sidavbitare och då klämma lite i taget från båda sidorna.
M.v.h. JANKRO.