• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri Hjälp med besiktningsprotokoll tvåorna

HansErik

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2025
Hej igen
Fick 12 tvåor tio av dem handlar bara om belysning och lampor så det är lätt fixat.

Men sen är det också styrservo skyddsbälg skadad. Vet någon vad det är och var man kan köpa det? Kolla bilden Jag bifogar.

Sen måste jag byta bromsrör Kan någon säga hur man byter det och beställer det?

Vilken online shop är bäst att beställa sånt här från tror ni

Bilagor

• 17303003565101812699815639116184.jpg
    17303003565101812699815639116184.jpg
    1,2 MB · Visningar: 215

HansErik

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2025
Okej jag har släkt tio tvåor ska fixa bromsröret bara och gummidamasker på styrstången. Tack allihopa för tips råd uppmuntrar Det betyder jättemycket. Ombesiktning på fredag sen får jag en månad till att fixa de grejerna

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Du behöver hålla lite koll på vilka regler som gäller ? Om det är t ex ytterligare en månad du får eller en vecka.... jag vet inte så här på rak arm...men det går ju att googla fram...eller nån som säkert vet ?
Verkar va ytterligare 30 dagar! Men alltid bra att säkert veta vad som gäller.... det är dessutom en del helger som gör att den effektiva tiden begränsas.... särskilt om du behöver hjälp på nån firma.

HansErik

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2025
Du behöver hålla lite koll på vilka regler som gäller ? Om det är t ex ytterligare en månad du får eller en vecka.... jag vet inte så här på rak arm...men det går ju att googla fram...eller nån som säkert vet ?
Verkar va ytterligare 30 dagar! Men alltid bra att säkert veta vad som gäller.... det är dessutom en del helger som gör att den effektiva tiden begränsas.... särskilt om du behöver hjälp på nån firma.
Tack Toyota, nu fredag den 20 ska jag ombesikta och sen har jag tiden 17 januari hos Champion out att fixa bromsröret om det behövs.
Det känns som att det får ett bra slutet då

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Jag syftade på filmen PeterK lagt in # 120.

En sån borde de flesta ha.....dessutom så kraftig och högt i tak att den tar en husbil...

Ps två tons är väl bra...o där du brukar jobba är det ju väldigt högt i tak.... The Sky is the Limit!

Toppen