• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Har vi husbilsåkare slutat hälsa på varandra i trafiken?

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
936
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Börjar ge upp hälsingarna längs vägarna.
Dels så ser man inte alltid personen pga vindrutans reflektion i mötande fordon och dels så hälsar kanske 2 av 10 tillbaka.
 

Mia Davidsson

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Mullsjö
HBK-Nr
37726
Medlemskap
2023
Vi är helt nya på vägarna med husbil och det känns så roligt att så många hejar, fortsätt med det, vi hälsar så gärna!
Och som hojförare så hälsar man ju alltid, oavsett hoj.
Husbilar förenar precis som MC, lite specialintresse kan jag tro.
Är ju inte samma som personbil!?
Man kan ju som par växla vem som hälsar så slipper man ont i armen,
Eller så kan husbilsklubben ta fram en rolig hälsningsdekal? Så alla som har ont i armen kan ha en sådan
Alla kan ha en sådan
och ha en fortsatt bra sommar
Mia D
 
F

F.d. 64253

Guest
Vi är helt nya på vägarna med husbil och det känns så roligt att så många hejar, fortsätt med det, vi hälsar så gärna!
Och som hojförare så hälsar man ju alltid, oavsett hoj.
Husbilar förenar precis som MC, lite specialintresse kan jag tro.
Är ju inte samma som personbil!?
Man kan ju som par växla vem som hälsar så slipper man ont i armen,
Eller så kan husbilsklubben ta fram en rolig hälsningsdekal? Så alla som har ont i armen kan ha en sådan
Alla kan ha en sådan
och ha en fortsatt bra sommar
Mia D
Nja, det är helt annan gemenskap bland hojarna, långt ifrån samma sak bland Husbilsåkarna
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Vi har slutat vinka till förbipasserande plåtisar (vi har plåtis), vanliga husbilar, transportbilar, hästtransporter, HB-liknande bussar osv... Nu är vi mer koncentrerade på körning, GPS i städerna och vi pratar och planerar rätt mycket under själva färden. Vem har tid att glo på allt som rör sig mot en och vad gör det för "nytta" att vinka till en okänd människa? Visst händer det att man är artig och man viftar tillbaka om någon har vinkat "i god tid", annars ser vi ingen mening i det. Vissa har en kattliknande monster i synfältet med en arm som går upp och ner, kanske bra mot småflugor i framrutan, vad vet jag(?).
1690576202218.png waving-hand_1f44b.gif
 
Toppen