F
F.d. 13449
Guest
Sv: Grattis till er som beställt en Kabe I 780.
Själva bilen är ju en Fiat så den är ju inte svensktillverkad. Sen finns ju kylskåp värme o liknande och kylskåpet tror jag är ett electrolux, om det är tillverkat i sverige eller nån annanstans låter jag vara osagt. Värmesystemet är ju kabes egenutvecklade så det kan man nog säga är svensktillverkat. Som sagt man kan hålla på hur länge som helst, men helt klart så är det så att vissa saker är tillverkade i Sverige medans andra är tillverkade i andra länder, precis som alla andra husbilar. Den är i alla fall ihopsatt i Sverige.
Man kan ju hålla på o diskutera vad som är tillverkat vart hur länge som helst. Bilen sätts ihop i Sverige och det tar ca 400 timmar att sätta ihop en husbil där så helt klart kan man ju säga att den är tillverkad i Sverige. Vart materialet kommer ifrån vågar jag inte säga, men troligtvis från de småländska sågerierna som ligger i närheten.Denna tråd handlade om i780. Ingen har svarat på min fråga än:
"Jag undrar bara vad som är "svenskt-tillverkad" i denna Adria- bil?
Priset?" Möblemanget, tyckte jag efter att ha sett båda...
Bilen är ju en Adria integrerad. Eller?
hälsning
jyrki
Själva bilen är ju en Fiat så den är ju inte svensktillverkad. Sen finns ju kylskåp värme o liknande och kylskåpet tror jag är ett electrolux, om det är tillverkat i sverige eller nån annanstans låter jag vara osagt. Värmesystemet är ju kabes egenutvecklade så det kan man nog säga är svensktillverkat. Som sagt man kan hålla på hur länge som helst, men helt klart så är det så att vissa saker är tillverkade i Sverige medans andra är tillverkade i andra länder, precis som alla andra husbilar. Den är i alla fall ihopsatt i Sverige.