• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

gråvattentömning på fel ställe

F

F.d. 13963

Guest
hejsan
måste bara göra ett inlägg på hur vi husbilsåkare kommer på kant med allmänheten.
vi låg på smögens ställplats vid kajen mittemot smögenbryggan (kanonställe)
men idag när vi satt och åt frukost så börjar husbilsgrannen tömma sin gråvattentank mitt på asfalten så att dom som gick förbi fick gå omvägar för att inte kliva i deras disk/tvätvatten.
en holländare som stod parkerad bredvid oss och en som fiskade vid kajen undrade vad faan som han höll på med, trist att man ska stå där och försöka förklara att det bara är någon enstaka husbilsägare som gör så.
men det är på tok för vanligt förekommande!!!
i trosa vid gästhamnen, stog en husbilsägare och diskade med avloppskranen öppen och när jag påpekade att hon hade "glömt" stänga kranen såg hon bara iriterrad ut.
vi tycker det är trist att detta sker så pass ofta då det blir en dålig stämpel på oss husbilsfolk.

mvh Krisse
 

California

HBK Medlem
Inlägg
297
Kommun
Gotland
HBK-Nr
1215
Medlemskap
2024
Sv: gråvattentömning på fel ställe

Kan det vara Hvidbjerg Strand, topcampanläggningen på södra Jylland på bilden..? Tycker det ser ut så :) I så fall finns det, i alla fall vid lyxplatserna som kostar lite extra, anslutningar i marken för gråvattnet. Inte så dumt när man ska stå länge.
 
F

F.d. 50080

Guest
Sv: gråvattentömning på fel ställe

Det är det, och det var inte dåligt att du kunde se det på den bilden! Men gråvattentömningen på just denna platsen är i busken utanför fönstret...:twitcy:
 
F

F.d. 10606

Guest
Sv: gråvattentömning på fel ställe

hejsan
måste bara göra ett inlägg på hur vi husbilsåkare kommer på kant med allmänheten.
vi låg på smögens ställplats vid kajen mittemot smögenbryggan (kanonställe)
men idag när vi satt och åt frukost så börjar husbilsgrannen tömma sin gråvattentank mitt på asfalten så att dom som gick förbi fick gå omvägar för att inte kliva i deras disk/tvätvatten.
en holländare som stod parkerad bredvid oss och en som fiskade vid kajen undrade vad faan som han höll på med, trist att man ska stå där och försöka förklara att det bara är någon enstaka husbilsägare som gör så.
men det är på tok för vanligt förekommande!!!
i trosa vid gästhamnen, stog en husbilsägare och diskade med avloppskranen öppen och när jag påpekade att hon hade "glömt" stänga kranen såg hon bara iriterrad ut.
vi tycker det är trist att detta sker så pass ofta då det blir en dålig stämpel på oss husbilsfolk.

mvh Krisse
Jag är just nu i Spanien och blir både ledsen och "förbannad" över hur mina klubbkompisar ligger i veckor och tömmer kemtoan i dagvattenbrunnar och i havet. Jag tycker att vi borde vara lite tacksamma som får nyttja detta landet:(
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: gråvattentömning på fel ställe

Om polisen ser någon som tömmer en kemtoa i dagvattnet i Spanien så förövrigt dyra böter så får dom betala slamsugning och rengörning av dagvatten brunnen det kan bli väldigt dyrt. Det är tillåtet att tömma i en kloakbrunn. Att tömma i havet låter otroligt, jag inte vad som händer. (kanske blir inlåst på sinnes sjukhus) Finns folk som badar året runt .
 
F

F.d. 4927

Guest
Sv: gråvattentömning på fel ställe

Jag är just nu i Spanien och blir både ledsen och "förbannad" över hur mina klubbkompisar ligger i veckor och tömmer kemtoan i dagvattenbrunnar och i havet. Jag tycker att vi borde vara lite tacksamma som får nyttja detta landet:(
Ja, vissa människor blir - tyvärr - aldrig vuxna. Ganska konstigt egentligen, här på forumet har diskuterats otyget med gråvattentömning lite här och var, och jag kan inte påminna mig någon, som försvarat tömning på andra platser än de som är avsedda för ändamålet.
Och ändå finns det tydligen folk totalt rudis på allt vad vett och omdöme heter. Här får vi nog hjälpas åt alla med att påtala för vederbörande syndare vad det är han/hon ställer till med. Är man inte alltför förhärdad borde det väl hjälpa.
 
Toppen