Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vi har gaslarm som är monterat (av husbilförsäljare) nära golvet, trots att i manualen rekommenderas placering i höjd av madrassen...?
Ang. produkten ‐ citat "MagicSafe MSG-150 (Model No. MSG-150-N) is a gas detector which detects noxious gases before they can take effect. MSG-150 has been designed for use in vehicles to noxious detect gases which have an ether, chloroform, butane, ethane or triclorethane basis."
Nej 1.5 meter från flaskorna och så lågt ner som möjligt står det på våran som är samma som du harHej
Jag köpte ett gaslarm från Jula. Bara undrar var man kan placera deras gaslarm i bilen? Detta är en gas och CO gaslarm
Det är skrivit att den ska vara minst 1.5 meter över golvet, var har ni placerad larmet.
------------------------------------Nej 1.5 meter från flaskorna och så lågt ner som möjligt står det på våran som är samma som du har
Hej igen, jag tänkte bara på om ni varit ute efter ett gas/gasollarm och något har blivit fel. Inte omöjligt med personal som gissar när de inte vet tyvärr.Nej 1.5 meter från flaskorna och så lågt ner som möjligt står det på våran som är samma som du har
Jag har ett likadant CO-larm och är missnöjd med köpet. Den gröna lysdioden blinkar med ett alldeles för kraftigt sken en gång/min. Det gör inget på dagen, men på natten lyser den upp hela sovplatsen och håller en vaken. Det hjälpte inte att jag satte en svart lapp framför lysdioden eftersom hela kåpan lyser upp. Nästa steg blir att linda in lysdioden i aluminiumfolie. Det finns säkert fler här som håller med. Annars är det fel på just mitt exemplar.Hej
Jag köpte ett gaslarm från Jula. Bara undrar var man kan placera deras gaslarm i bilen? Detta är en gas och CO gaslarm
Det är skrivit att den ska vara minst 1.5 meter över golvet, var har ni placerad larmet.