F
F.d. 22252
Guest
Ganska vanligt att det gör som ondast flera dagar om man ramlat, värktabletter hjälper inte så mycket. Värme och att man kan hålla i gång med att röra sej utan att belasta så mycket hjälper. Värst på morgonen.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Kan säkert blivit en ispropp om du tittar på bilder i inlägget längre ner i listan Dörrstängning sidodörr plåtis o du har liknande avlopp i hon är det nog inte så lätt med rensband men tror ändå på isproppDag 238 fredag.
Efter att ha tvättat mig på morgonen ser jag att även det vattnet ej rinner undan. Kommer ut i pentryt och konstaterar att diskvattnet är kvar.
Hels....ke!!!!
Ja det är tydligen så att "vardagslivets små underligheter" fortsätter.
Kokar ägg och under tiden så "skopar" jag upp diskvattnet i ett halvlitersmått. Slänger ut det genom bodelsdörren. Nu slår jag av det kokta äggvattnet direkt i diskhon. Hoppas att det skall hjälpa. Men det gör det inte.
Problemet får vänta på en lösning under tiden som jag äter mina ägg.
Bestämmer mig för att åka till Biltema i Tornby och köpa en vaskrensare och ett rensband. För att se om jag själv kan lösa detta problem.
Drar iväg på fm till Biltema. Hittar vad jag söker och åker tillbaka.
Sätter vaskrensaren över avloppet och trycker till. Hjälpte ej. Gör ett antal försök, med olika tryck och mängd vatten. Ingen respons. Tar fram rensbandet. Får ner det en cm !!!!!!!!!!! Vad i hel---e!!!!
Hur har Adria byggt????????
Skall man inte kunna få ner ett vanligt smalt och tunt rensband i avloppet. Skall man behöva boka en tid på en verkstad????????
Egentligen borde jag dra iväg till Slovenien för att fråga Adria hur de har tänkt här. Men det funkar ju inte under denna pandemi.
På måndag morgon får jag åka till husbilsfirman i Tornby och be dem om hjälp.
Eftersom jag står på tomten - så är det inga problem med att slänga ut disk och tvättvatten i snön. Så jag klarar mig tills vidare.
Efter lunch går jag in i stugan. Börjar med att tända eld i vardagsrummet. Flyttar nu saker ifrån sovrum två till altan och sovrum tre. Eftersom de rummen är helt klara. Sopar lite vid väggen som jag skall isolera i sovrum två. Själva isoleringsjobbet får vänta till nästa vecka.
Ringer till firman som skall tilläggsisolera vinden. De skulle ha ringt i onsdags. Men har fortfarande ej ringt. Mannen säger att hans barn är sjukt - så han måste vabba. Men jag tycker att han borde ha kunnat ringt. Vi beslutar att höras igen i nästa vecka. Han har hittat några jobb till mellan Målilla och Linköping som han kan ta samtidigt. Så nu hoppas jag att det kan bli gjort i nästa vecka.
För då kan jag ha värmen på kontinuerligt, utan att "elda för kråkorna". Det skall bli skönt.
Det var den dagen det.
I morgon lördag skall jag åka till Ramnäs. Vi skall fira Jonas och en av hans bröders födelsedagar. Jonas fyllde i måndags och brodern fyller på söndag. Så vi brukar fira de tillsammans.
Körde 6,8 mil.
Gösta - du kan köra förbi hos mig i Vikingstad, så kan vi prova med en sugpropp som jag har i min bil "utifall att".Dag 238 fredag.
Efter att ha tvättat mig på morgonen ser jag att även det vattnet ej rinner undan. Kommer ut i pentryt och konstaterar att diskvattnet är kvar.
Hels....ke!!!!
Ja det är tydligen så att "vardagslivets små underligheter" fortsätter.
Kokar ägg och under tiden så "skopar" jag upp diskvattnet i ett halvlitersmått. Slänger ut det genom bodelsdörren. Nu slår jag av det kokta äggvattnet direkt i diskhon. Hoppas att det skall hjälpa. Men det gör det inte.
Problemet får vänta på en lösning under tiden som jag äter mina ägg.
Bestämmer mig för att åka till Biltema i Tornby och köpa en vaskrensare och ett rensband. För att se om jag själv kan lösa detta problem.
Drar iväg på fm till Biltema. Hittar vad jag söker och åker tillbaka.
Sätter vaskrensaren över avloppet och trycker till. Hjälpte ej. Gör ett antal försök, med olika tryck och mängd vatten. Ingen respons. Tar fram rensbandet. Får ner det en cm !!!!!!!!!!! Vad i hel---e!!!!
Hur har Adria byggt????????
Skall man inte kunna få ner ett vanligt smalt och tunt rensband i avloppet. Skall man behöva boka en tid på en verkstad????????
Egentligen borde jag dra iväg till Slovenien för att fråga Adria hur de har tänkt här. Men det funkar ju inte under denna pandemi.
På måndag morgon får jag åka till husbilsfirman i Tornby och be dem om hjälp.
Eftersom jag står på tomten - så är det inga problem med att slänga ut disk och tvättvatten i snön. Så jag klarar mig tills vidare.
Efter lunch går jag in i stugan. Börjar med att tända eld i vardagsrummet. Flyttar nu saker ifrån sovrum två till altan och sovrum tre. Eftersom de rummen är helt klara. Sopar lite vid väggen som jag skall isolera i sovrum två. Själva isoleringsjobbet får vänta till nästa vecka.
Ringer till firman som skall tilläggsisolera vinden. De skulle ha ringt i onsdags. Men har fortfarande ej ringt. Mannen säger att hans barn är sjukt - så han måste vabba. Men jag tycker att han borde ha kunnat ringt. Vi beslutar att höras igen i nästa vecka. Han har hittat några jobb till mellan Målilla och Linköping som han kan ta samtidigt. Så nu hoppas jag att det kan bli gjort i nästa vecka.
För då kan jag ha värmen på kontinuerligt, utan att "elda för kråkorna". Det skall bli skönt.
Det var den dagen det.
I morgon lördag skall jag åka till Ramnäs. Vi skall fira Jonas och en av hans bröders födelsedagar. Jonas fyllde i måndags och brodern fyller på söndag. Så vi brukar fira de tillsammans.
Körde 6,8 mil.
Gösta - du kan köra förbi hos mig i Vikingstad, så kan vi prova med en sugpropp som jag har i min bil "utifall att".
Är hemma under söndagskvällen.
Välkommen!
Du har inte små "vattenlås" sittande i direkt anslutning mellan diskho och avlopp?
Det hade jag och dessa satt otroligt mycket smuts i.
Man kunde lossa botten som ett burklock.
Har det varit ner till 15 minus kommer det säkert att sluta i ett varmgarage eller hoppas på töväderUnder handfatet finns ett vattenlås. Men eftersom det är stopp i alla tre ställena så tror jag att det är ett fel någonstans före gråvattentanken och inte i själva vattenlåsen. I pentryt finns bestickslådorna under diskhon och de har jag inte kunnat få den.
Kan ju vara bra om du som Anna&Klas föreslår - hälla i lite spolarvätska innan du kommer till mig ikväll, så får det verka ett tag, så släpper det nog lättare med sugproppen.Hej
Jag skulle nog försöka med koncentrerad spolarvätska, för jag tror att du har fått en ispropp i närheten av gråvattentanken.
Mvh Klas Nilsson
Hej Gösta.
Ang dina problem med avloppet:
Du/ni har inte en sk industridammsugare? Tänker på en sådan som kan suga vatten.
Förhoppningsvis klarar den att suga även genom ett vattenlås.
Lycka till /Roy