Gösta Evén
HBK Medlem
Tack alla för era svar.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Intressant att att följa din tråd Gösta.
Angående ojämn temp i ugnen, vi har en pizzasten på ugnsgallret som hjälper till att fördela värmen.
En pizzasten är som det låter en platt sten. De finns i olika former men man använder dom genom att sätta in dom i ugnen och låter dom hettas upp. Sen lägger man pizzan på dom och sätter in i ugnen igen. Ger en betydligt bättre botten än då man gör som på det gamla vanliga sättet. Jag använder min i grillen också. Har inte provat i gasugnen i husbilen då vi knappt använder den men jag kan tänka mig att den hjälper till att sprida värmen bättre och ger en jämnare värme.
Man kan göra mer än pizza på dom också.
Köp Pizzasten/Baksten - Stenbolaget
Beställ Pizzasten/Baksten billigt och tryggt hos Stenbolaget. Antingen via vår webbplats eller direkt i våra butiker.www.stenbolaget.se
Gösta du får återkomma och se midnattssolen nästa årDag 50 lördag 1 / 8
Börjar dagen med att skriva om gårdagens bravader och svarar på en del mail.
Kör några km till en p-plats efter vägen mot Rättvik. Stannar på p-platsen vid vägen, eftersom solen skiner starkt redan på fm. Tar ut solstolen, med pall och min bok. Sitter en timme och läser. Sen ringer jag en av sönerna och grattar på namnsdagen. Talar en timme om allt möjligt.
Några bilar tutar när de kör förbi, liksom även häromdagen. Varför vet jag ej. De tycker kanske att det ser tokigt ut att sitta så nära en asfalterad väg och sola sig i endast kortbyxor. Men vadå????? Det är ju samma sol oberoende av var man sitter.
Åker vidare efter lunch. Efter bron över Voxnan (tror jag) ser jag en stor öppen grusplan vid vägen. Där har det tidigare varit en servering. Nu är huset övergivet, ett fönster är borta och ett annat är trasigt. Gräset är högt omkring huset. Här har jag kommit längre bort ifrån själva vägen.
Är ute hela dagen i min solstol. Vid en husgavel växer det hallon. Passar på att äta en del.
Blir kvar här till i morgon. Då skall jag åka till en av sönerna som bor i Mora. Blir nog kvar där ett par dar.
Hela juli har jag varit i Norrland. Det känns som att det har regnat de allra flesta dagarna. Ibland lite och någon dag mycket kraftigt. Solen har ju också varit framme någon timme nästan varje dag. Några enstaka dagar hela dygnet, fast jag såg aldrig midnattssolen.
Körde 1,7 mil.
Gösta du får återkomma och se midnattssolen nästa år
Tack för att du har delat med dig om din resa
Tror säkert att det är personer som läser dina trevliga inlägg alla behöver ju inte köra med husbil när de passerarDag 50 lördag 1 / 8
Börjar dagen med att skriva om gårdagens bravader och svarar på en del mail.
Kör några km till en p-plats efter vägen mot Rättvik. Stannar på p-platsen vid vägen, eftersom solen skiner starkt redan på fm. Tar ut solstolen, med pall och min bok. Sitter en timme och läser. Sen ringer jag en av sönerna och grattar på namnsdagen. Talar en timme om allt möjligt.
Några bilar tutar när de kör förbi, liksom även häromdagen. Varför vet jag ej. De tycker kanske att det ser tokigt ut att sitta så nära en asfalterad väg och sola sig i endast kortbyxor. Men vadå????? Det är ju samma sol oberoende av var man sitter.
Åker vidare efter lunch. Efter bron över Voxnan (tror jag) ser jag en stor öppen grusplan vid vägen. Där har det tidigare varit en servering. Nu är huset övergivet, ett fönster är borta och ett annat är trasigt. Gräset är högt omkring huset. Här har jag kommit längre bort ifrån själva vägen.
Är ute hela dagen i min solstol. Vid en husgavel växer det hallon. Passar på att äta en del.
Blir kvar här till i morgon. Då skall jag åka till en av sönerna som bor i Mora. Blir nog kvar där ett par dar.
Hela juli har jag varit i Norrland. Det känns som att det har regnat de allra flesta dagarna. Ibland lite och någon dag mycket kraftigt. Solen har ju också varit framme någon timme nästan varje dag. Några enstaka dagar hela dygnet, fast jag såg aldrig midnattssolen.
Körde 1,7 mil.
Tror säkert att det är personer som läser dina trevliga inlägg alla behöver ju inte köra med husbil när de passerar
Tack Gösta för fina bilder och trevlig text