Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Tack för info. Opus52Gösta det finns botemedel mot knott
Mr mosquito 12v
Har detta i bilen även för 220vVisa bilaga 195940
Att ställa husbilen vid Abisko turiststation är ingen idè. STF är fanatiska motståndare mot allt vad vad motorer heter och det är nog dom som sett till att det är övernattningsförbud lite varstans i Abisko. Dom vill hyra ut sina egna rum istället.
Däremot finns det fina gratisplatser att stå på hela sträckan mellan Kiruna och Riksgränsen. Bergfors, Torneträsk, Tornehamn, Vassijaure t.ex. Dom finns med i HBK husbilsplatser.
Ett tips är att du tar en promenad till Trollsjön. Ca 10 km tur och retur. Lätt vandring och fina vyer. Eventuellt kan sjön fortfarande vara isbelagd men bara vandringen dit är värd mödan. Man ställer bilen på p fickor längs E10:an nedanför Låktajåkka tågstation och sen är det bara att följa den utmärkta leden.
Ja, jag har förstått det. Har sett ett flertal ställen att fricampa på. Motståndare till bilar vet jag ej. För de har fyra stora p-platser i Abisko. Man kan även åka tåg till Abisko.
Tack för tipsen.
Tack för dina skildringar Gösta.
Vi kom ej längre än Boden denna gång, men får ändock chansen till något förlängd resa igenom det du delger.
//P-O
Gör ett besök i Malmberget. Där kan man se följderna av en samhällsflytt. Det är sorgligt att se hela samhället försvinna. Det mesta av Malmberget är inhägnat men inte allt. Rekommenderar verkligen en tur dit
Nej det går inte att jämföraTack för tipset!
I Kiruna skall de också flytta stan. Men det såg jag inget av när jag var där.
Här kan du läsa om flytten av Kiruna.