Dag 148 måndag 23 / 3
Idag tycker Lottie att vi skall lämna sängen redan 04,30 för att så snabbt som möjligt komma fram till 08 - området!
Varför då ? Kan jag undra!
Stress, stress!
Men ok , då. Bästa att "lyda". Måste ju tänka på "husfriden"!
Nåväl, får väl bli tråkig motorvägskörning idag igen. Varför så bråttom, när vi har det så bra här i HB:n?
I lördags mailade jag Folksam och sa att jag kommer att komma in i Sverige mycket tidigare än när den extra reseförsäkringen går ut. Idag måndag mitt på dagen ringer jag Folksam för att säga samma sak.
Vi kommer till Sverige 14 dagar tidigare än planerat, p.g.a. Coronaviruset och framför allt p.g.a. att Frankrike införde utegångsförbud när vi var där. Lottie tappade helt intresse för att var kvar i Frankrike eftersom vi ej fick lämna HB:n, med vissa specifika undantag. Trots att solen sken och det var förhållandevis varmt
Tyskland stängde alla kommunala ställplatser och campingar, f.o.m. den 20:e mars.
På em kommer vi fram till mitt förråd i Farsta för att lasta ur en hel del saker, eftersom jag skall lämna in HB;n till Caravanhallen på skärtorsdagen för att de skall serva och åtgärda en hel lista med garantiåtgärder efter påsk.
Sen åker vi till huvudentrén till Tyresta Nationalpark i Haninge kommun, sö om Stockholm.
Vi äter en god middag på en stor p-plats. I morgon skall bilen städas ordentligt.
Därefter skall vi köra till Lotties lägenhet i Liljeholmen för att lasta ur hennes grejer.
Körde 62,5 mil. Totalt har jag kört 1 521,2 mil sedan 27 / 10.
Som längst söderut var jag ca 150 mil söder om Medelhavet. Uppskattningsvis ca 10 mil norr om Västsahara. Ungefär samma breddgrad som södra Kanarieöarna.
Lite statistik kommer jag ev att lämna ifrån mig om några dagar när jag skall försöka att fördriva tiden i min självpåtagna karantän.
Tack till er alla som har följt mig på min resa och kommit med bra synpunkter på mina tillkortakommanden och små problem.
Jag hoppas att Coronaviruset kommer snart att lösa sig. Att vi HB:are får tillstånd att köra fritt i Sverige under sommaren.