Jag som kört el-personbil i drygt ett år nu ser med glädje fram mot en möjlig elhusbil i framtiden.
Min räckviddsångest försvann ganska omgående bara jag lärt mig vad som funkar bäst för mig och mitt körmönster. Numera ser jag bara fördelar med vår elbil (tyst, varm, pigg och framför allt fri från skadliga avgaser).
Laddstolpar finns på många ställen där jag rör mig och de ger möjligheter att fylla på en skvätt el under tiden man fikar eller promenerar. Efter ett par timmars körning är det skönt med en bensträckare.
Att el i en stolpe kostar 3-4 kr per kWh tycker jag är helt ok. Pengarna skall bekosta både elen samt investering och underhåll av stolpen. Det svider mer att betala 25 kr för en pappmugg automatkaffe på macken (där oljebolagen tjänar pengar).
Fast diesel underlättar ibland... Sista året har jag jobbpendlat ett flertal gånger med husbilen till Frankrike. Dessa resor skulle nog ha varit mer eller mindre omöjliga med en elhusbil. Laddningsstoppen skulle bli alltför tidskrävande.
Min räckviddsångest försvann ganska omgående bara jag lärt mig vad som funkar bäst för mig och mitt körmönster. Numera ser jag bara fördelar med vår elbil (tyst, varm, pigg och framför allt fri från skadliga avgaser).
Laddstolpar finns på många ställen där jag rör mig och de ger möjligheter att fylla på en skvätt el under tiden man fikar eller promenerar. Efter ett par timmars körning är det skönt med en bensträckare.
Att el i en stolpe kostar 3-4 kr per kWh tycker jag är helt ok. Pengarna skall bekosta både elen samt investering och underhåll av stolpen. Det svider mer att betala 25 kr för en pappmugg automatkaffe på macken (där oljebolagen tjänar pengar).
Fast diesel underlättar ibland... Sista året har jag jobbpendlat ett flertal gånger med husbilen till Frankrike. Dessa resor skulle nog ha varit mer eller mindre omöjliga med en elhusbil. Laddningsstoppen skulle bli alltför tidskrävande.