Sv: Fotografera med mobilen
Jag ljuset är viktigt ..att se ljuset ..ljuset i ögonblicket 10 sek senare ( dagsljuset) kan ljuset vara borta ..Och bilden blir inte vad du tänkte från början.
Att foto tomten kul ..men glöm inta att ställa kameran på autofokus.
Risken finns att efter 2 snappsar till sillen. Kan " kortet" bli väldig suddigt.
Eller kan de vara storleken på sensorn som är problemet.
Vad jag kan läsa mej till i detta forum ..så finns det tydligen en professor i ämnet mobilkamrer..sensorn..teknik.. som kan allt..Läs & lär om man orkar.
GOD JUL
Leffe S
Så var det dags för en ny sanning med "majoriteten av amatörbilderna tas med låga ISO-tal". Kan vi få en källa på det? Och även om det vore sant så tas en icke försumbar mängd bilder i sämre ljus. Nyss hade ju storleken på sensorn ingen betydelse för bruset? Hur ska man t.ex göra när tomten kommer om ett par veckor? "Ursäkta men kan du komma tillbaka i april när ljuset är bättre..?"
Jag ljuset är viktigt ..att se ljuset ..ljuset i ögonblicket 10 sek senare ( dagsljuset) kan ljuset vara borta ..Och bilden blir inte vad du tänkte från början.
Att foto tomten kul ..men glöm inta att ställa kameran på autofokus.
Risken finns att efter 2 snappsar till sillen. Kan " kortet" bli väldig suddigt.
Eller kan de vara storleken på sensorn som är problemet.
Vad jag kan läsa mej till i detta forum ..så finns det tydligen en professor i ämnet mobilkamrer..sensorn..teknik.. som kan allt..Läs & lär om man orkar.
GOD JUL
Leffe S
Senast ändrad: