Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Bror visst är det tråkigt med snö och slask söderut. Men häruppe är det nästan ingen snö. Ni hade nog mer i Murjek. Jag har ett batteri under stolen. Men har funderat på att sätta in 2 st under samma stol. Mätte men har glömt bort hur stora jag kunde ha. Kan inte låta bli att säga att jag tätade om husbilen ett kladdigt arbete. Jag frågade dig varför du inte hade lister med plats för plastlisten ovanför skruvhålen. Du svarade man skall inte lita så mycket på dessa lister. Började fundera och insåg att du hade rätt. För när fukten kommer innanför listen så börjar det att rosta. Funderade länge och beslutade mig för att istället för plastlist fylla upp utrymmet med Butyl. Maskeringstejp på båda sidor i med butylen och sedan lite utspädd diskmedel och drog fingret över det. Samma som man gör med silikon och det fungerade alldeles utmärkt. Tack för att du väckte den tanken för mig.
Hej Bror,
jag håller helt med TeknikLasse, ditt bygge och ditt engagemang är beundransvärt.
Tänk vilken bra artikelserie detta skulle kunna ha varit i t.ex. tidningen "Husbil & Husvagn" som vi kritiserade för en tid sedan. Jag tycker att ditt bygge förtjänar långt större uppmärksamhet och beundran av en betydligt större krets än bara oss här i HBK.
V-backen