Sv: Fortsatt renovering
Hej
vet inte hur det blir med planlösningen ännu. Avsikten just nu är att få bilen klar utvändigt så att den är "vattentät". Har funderat lite iallafall, när jag plockade ner inredningen så var det sittplats för fyra och garderob på vänster sida kök och två sittplatser på höger sida och toan i vänster bakhörn.
Har absolut ingen som helst uppfattning om vad som är bäst skall samråda med min fru Marita och kanske det vore en ide att fråga forumet där det finns erfarenhet och kunskap om hur det skall se ut.
I den gamla bodelen så var det luftvärme men ersätts med vattenburen värme. Vet inte riktigt heller var jag skall sätta pannan som är en Alde 3000.Två alternativ finns och det är den gamla luftvärmaren satt under garderoben eller under bakre sittplats kanske med lucka utifrån. Hade ju från början önskan om golvvärme men skippat detta pga att jag tror att till det vi kommer att använda bilen så får vanliga värmen räcka.
Har ökat bodelens längd med 15 cm och det var tänkt att det skulle komma toa och duschutrymme tillgodo. Ersätter gamla toan med en Thetford 200 mm
Som sagt har ni ideer om planlösning så tas dessa tacksamt emot.
Skall forska lite i var man kan hitta borstlist kommer att behöva det själv till mina fönster. Jag jobbas också med veteranbilar och kanske han det finnas någon list för bilens dörrutor som kan passa
Återkommer och trevlig Helg
Hälsningar Bror