Sv: Fortsatt renovering
Hej,
köpte denna bil som en kraftigt fuktskadad bil Orsaken till detta köp är egentligen flera. Dels så tycker jag om utmaningar och vill dessutom ha en bil i min egen smak - vill ändra så det passar mig men den största orsaken är att vi reser mycket ( ca 3500 mil) bl.a till Murjek strax utanför Jokkmokk och Grundsund på västkusten och idag vid drygt en månad kvar till 65 år så är jag fullt frisk men vem vet hur det ser ut i framtiden . Är absolut inte intresserad av husvagn som mina syskon höjer till skyarna trots att dom bara åker och parkerar en hel sommer vid havet någonstans. Vet inte heller om detta med husbil är min melodi. Tror trots allt att det kan vara härligt att fara runt med denna bil stanna när man tycker eller inte orkar åka längre.
Därför köpte jag denna och nu är det en massa --roligt--jobb med detta och någon nytta skall jag väl ha av den så småning om.
Försöker att montera det senaste i teknikväg vad som gäller värme el trappa elsystem mm för att förenkla det framledes förser bilen med servostyrning och renoverad turbomotor för att inte vara alltför slö och trött.
Hoppas ha den klar till kommande sommar men vet att det tar en massa tid med allt finsnickeri invändigt då absoleut inget av det gamla finns kvar och det fär bli vinterns arbete. Denna sommar skall det "bara" vara klart utvändigt vad gäller väggar o tak PUH!!!
Hälsningar Bror