Tanken slog mig på detta inatt
Eftersom bilen var relativt gammal och det finns ju mycket nyare bilar än denna att stjäla
Det måste ha varit någon som kände till bilens bakgrund och Brors årliga jobb med den
Då tänkte jag som så att det har varit en HBK intresseeradsom läst hela Brors historia med bilen
De har nog kommit in med specialnycklar till både dörr och tändningslås, utan att gå omvägen genom att koppla förbi tändningslåset, det finns ju ett rattlås som måste vara upplåst. Hade Ford som min fru snodde nyckeln till när hon blev arg -blev hon ofta och den stod illa till låste upp både dörr och tändningslås med en liten plåtbit som brukade sitta i vita skjortkragar för att de skulle vara styva och skava ordentigt pillrade med den och vred försiktig med en liten radioskruvmejsel som jag på den tiden alltid hade med mej en vana från tv rep tiden. Jo som Bennsan skriver finns ju en stopp funktion i pumpen som manövreras elektriskt annars skulle man ju få bromsa motorn till stopp. Den kabeln borde inte vara svårt att få en säkerhetsbrytare i serie med.
Ja bilen kan ju vara i polen nu efter upphämtning av tjuvgods ett bekvämt sätt att transportera allt bara dra för gardinerna.
på bil går det en kabel till underkanten på pumpen
Tog bort ett gammalt larm på den men när jag tagit bort det gick det inte att starta den.
Tog bort alla kablar som gick från larmet följde dom och till slut hittade en som gick till pumpen,den var skarvad med en annan som kom från elboxen. Lossade den och kopplade den till pumpen och plötsligt gick bilen att starta. Funderar nu på att sätta en dold brytare nån stans för denna funktion.