Sv: Fortsatt renovering
Jag har max 2,5 m2 golvyta. Värme har jag antagligen men vet inte hur det kommer att bli? Golvvärme är bara som komfortvärme och det är ju enkelt att lägga nu när golvet inte är lagt. Det är ju inga pengar att tala om och transing o dyl kan hag ju köpa om behov skulle uppstå.
Tack BengticGolvvärme för husvagnsproducenter - folie på löpmeter. | Ebeco
Här står det mesta som behövs ladda ner en pdf med montageanvisning där finns nog allt du behöver veta.
Xps verkar vara samma sorts plast som man använder till sina värmegolv men med eget namn men med samma högsta temp angivelse ca 70grader.
Verkar som alla folier ligger på 80w/kvm och i din bil har du väl inte mer än högst 4kvm öppen golvyta vilket betyder max 320w värmeeffekt förmodligen mindre. Så det handlar om komfortvärme men du har ju värme så det räcker.
Jag har max 2,5 m2 golvyta. Värme har jag antagligen men vet inte hur det kommer att bli? Golvvärme är bara som komfortvärme och det är ju enkelt att lägga nu när golvet inte är lagt. Det är ju inga pengar att tala om och transing o dyl kan hag ju köpa om behov skulle uppstå.