Storpontus
FD HBK Medlem
Sv: Fortsatt renovering
Ungefär som att segla med fendrarna hängande utmed skrovsidorns
Ungefär som att segla med fendrarna hängande utmed skrovsidorns
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej Bror!
Berätta lite om besiktningen av dig själv under två år och hur du har luftats. Jag vet ju vad som gäller men det kanske inte alla gör.
Ha det bra!
Alve
Gratulerar!! Ser ut som en Twin Commanche!
Hej Alve,
ja vad säger man....
två år är ju en ganska lång tid då man når mogen ålder och bäst före datumet passerats för länge sedan. Men som många säger lukta och smaka och bestäm utifrån detta. Det gäller då att ha ett högklassigt rakvatten...
Eller en regäl åktur på mc i rusningstrafik håller hjärtat igång eller ett ordentligt avancepass med en häftig aerobatikmaskin och många positiva och negativa G'n det tömmer hjärnan på gammalt blod och tillför färskt blod i planflykt.
Försöker få tid hos flygläkaren nästa vecka och jag är INTE orolig!!??
Ha det gott
Hälsningar Bror
Låter som om du har kollats kanske 4 ggr under tiden vad gäller din förmåga att spaka.
Tänker ibland på hur det skulle vara om det ställdes liknande krav på innehavare av körkort som man ställer på innehavare av flygcert. Undrar om inte våra vägar skulle bli ganska öde då. Men det är ju så att körkort måste man ha. Om man skulle kräva av bilister att man har både teorikunskaper, körkunskaper och hälsa så skulle mängder av våra beslutsfattare och lagstiftare också få åka kommunalt. Vore nåt för MP att jobba för.
Hälsningar Alve
Det har ju talats om olika kontroller och ev prov för körkortsinnehavare.för att ha flygcert skall man ju bevisa sig vara frisk via årliga läkarkontroller. Certet ryker omedelbart om man har fått diabetes likaså vid ojämn hjärtverksamhet. Högt och även lågt blodtryck kan man och får man ta medicin för. Även syn och hörsel kollas. Övervikt är inte heller bra och man vägs vid varje läkarkontroll.
Hårt kanske men egentligen bra med dessa undersökningar då det kanske kan upptäckas andra mindre bra sjukdomar i god tid, för handen på hjärtat hur många hälsoundersöker sig regelbundet?
Vi kör vidare men den dagen kommer sannolikt då man får ta taxi och färdtjänst hoppas bara att det dröjer länge än för jag har inte tid...
Hälsningar Bror