Sv: Fortsatt renovering
Tiden bara går......och vi med den.
Dags att rulla ut med husbilen i nästa vecka så helgen tillbringas i och omkring husbilen.
Min fru har klagat på att hennes stol inte går att luta tillbaka såsom hon vill så det fixades idag. I bilen sitter det Saab 9-5 stolar som är lite bredare än orginalet och öppningen bakåt var inte symetrisk så det blev att såga ur så att det blir samma öppning som på vänster sida. Fungerar nu.
Nästa var att kontrollera kranar, täthet i slangar mm och upptäckte då att vattennivån i expansionskärlet var under min. Fyllde på drygt en dl men blev fundersam på vart vattnet tagit vägen. Hade förra året en liten läcka i alkoven orsakat av för dåligt dragen slangklämma. Dags igen att kolla och ev efterdra dessa klammer. Måste lossa ett par luckor för att se och komma åt alla och till min lättnad upptäckte jag en läcka. Vet inte hur det gått till men under monteringen av det hela så har jag glömt
en klamma i en skarv och minns att jag velade lite där om och hur en radiator skulle få plats. Blev inte någon radiator och så glömdes det bort. Alla rör och skarvar smörjdes in med Permatex tätningsmedel och detta har nog stoppat läckaget hittills. Tur som en tok därvidlag. Monterat fast brandsläckaren baktill på höger stol, en sak som borde gjorts för länge sedan då den legat lös mellan stolarna.
Imorgon skall vattentanken rengöras vet inte om det behövs för jag tömde och torkade ur tanken i fjol vid avställningen. Kan ju inte skada i alla fall.
Dammsugning och dammtorkning behövs nu efter att ha sågat i hyttväggen,dra på kylskåpet, bära ut förnödenheter och lite kläder.
Påställning på måndag
Återkommer
......
Hälsningar Bror