Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
2003 Triumph Thunderbird Parts, 2003 Triumph Thunderbird OEM Parts - BikeBandit.com
Hej Bror, trist att din Triumph bråkar.
Här har du en länk till din hoj på BikeBandit där alla delar finns att hitta.
Vad det verkligen Kehin på dessa?, jag minns det som att det var Mikuni som tillverkade förgasarna.
Spelar dock ingen roll då de är i princip identiska i sin uppbyggnad.
Tändsystemet verkar ha 3 separata spolar med kabel från tänspole till stiftet, det är nu vanligare med tändspole direkt på stiftet utan kabel.
Det kan givetvis vara fel på en tändspole eller tändstiftskabeln men jag tror att du redan är på rätt spår, jag gissar på "gegga" i förgasarna.
När du renblåser så ta även lös de små pilotskruvarna mot förgasarhalsen och blås rent alla kanaler med massor av tyckluft samt bromsrengörning.
Akta bara de små fjädrarna+brickan och o-ringen som följer med pilotskruven.
Ställ sedan pilotskruvarna på runt 2,0 varv, 1,5 ger mindre bränsle och 2,5 mer.
Det är tomgång och upp mot 1/4 gas som pilotskruvarna har något att säga till om.
Kolla även flottörnivån genom att vända gasarna upp-och-ned och se att flottörventilen stänger lika på alla (flottören paralellt med huset).
Du synkar gasarna själv genom att hålla upp de mot en stark lampa i garaget, när spjällen har samma ljusgenomsläpp (lika lövtunn havmåne under/över spjället) i tomgångsläge är de perfekt synkade.
Sedan är det bara att slå i ny soppa så kommer den att gå fint!
Jag gissar att det är en lågmilare så ventilspel behöver du knappast kolla upp.
Ring mig om du har fler frågor.
// Alf
Bror du får polera lite blänker dårligt.Nu är det på hjul igen...
Jag förstod att du skulle få till det, CV-förgasare (som alla landsvägsmotorcyklar har, de med förgasare alltså) är helt fantastiska i sin funktion men när de "geggar igen" så får man de problem som du beskrev.
Grabben växer som bara den, allt är så bra det kan vara!
Vi kommer att vara i Gullträst bara runt 2 mil från er under påsk, vi får höra av oss då.
Mvh Alf
Nu har jag tillbringat flera dagar med att putsa på Triumphen och väntar bara på barmark för att sedan gasa iväg och besiktiga hos SBP.
Fritiden går fort åt när man gör något som är roligt. Tid har ochså lagt på flakmopeden med den har tyvärr prio 3.
Husbilen-- motorbyte, montering servo, luftfjädring bak mm mm ojojoj det finns att göra.
Nu struntar jag i detta och tar Saaben och drar till Metropolen Murjek för skoteråkning och samvaro med barn o barnbarn. Tio dagar off, det är härligt.
Återkommer
Hälsningar
Bror