• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ford som husbil

F

F.d. 53133

Guest
Sv: Ford som husbil

Är det någon som vet om och var det finns hjulsidor till Ford Transit med "tvillinghjul"?
 

MayoWalle

FD HBK Medlem
Inlägg
258
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
9342
Medlemskap
2023
Sv: Ford som husbil

Hej Fransen!

Kolla med Ford för säkerhets skull, men jag tror att det är dags för service!
Vet inte varför de har lagt in det larmet så men det är faktiskt så på en del Fordar!


Mvh. Walle
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55557

Guest
Sv: Ford som husbil

jag har en HOBBY med Ford motor , den går väldigt bra STARK MOTOR NÄR MAN VILL KÖRA OM. VET NÅN VARFÖR LAMPAN TÄNDS MED VARNING KONTROLLERA OLJAN , NÄR MANSEN KAN KONSTATERA ATT DET ÄR RÄTT NIVÅ PÅ OLJESTICKAN. HÄLSN. FRANSEN 9222

Kan väl vara två fel.Fel på oljetryckgivaren eller lågt oljetyryck i motern.

Kan kanske vara bra att kolla.
 

Arne Berger

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Norge
HBK-Nr
5057
Medlemskap
2024
Sv: Ford som husbil

Ja, de som passer på Mondeo passer på tvillinghjulet ifl. min Ford-forhandler. Jeg mistet den ene og fikk kjøpt en ny. Den kostet her i Norge NOK 301,-.

Med vennlig hilsen
Arne
 
F

F.d. 19936

Guest
Sv: Ford som husbil

Kör Ford 140hk väldigt nöjd, den är dessutom bakhjulsdriven tvilling som tar sig fram överallt.
 
F

F.d. 25406

Guest
Sv: Ford som husbil

Vi är nyblivna husbils ägare sedan 2 månader, en Alkov - Chausson Flash S3/ Ford 140 hk, och vi är helnöjda med Forden, den är lättkörd och drar runt 1.0 lliter milen (vid max 90 km/h)!

/Ove
 
Toppen