• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fon

F

F.d. 2549

Guest
Jag gjorde som många andra - beställde en Fon (trådlös anslutning) utan kostnad. När beställningen var gjord kom ett e-mail som bekräftade beställningen, men 29,95 euro skulle det kosta trots att jag hade beställt ett gratisexemplar. Jag försökte avbeställa fonen, men det gick inte att svara på det inkommande mailet. Mailet avslutades med att jag skulle bekräfta beställningen genom att klicka på en länk, vilket jag inte gjorde. Jag tog bort mailet för att inte klicka av misstag och därmed bekräfta köpet.
Idag kom fonen med posten. På packlisten finns inget om kostnad och inget om att den är gratis. Ni som fått liknande försändelse i dagarna, är det antecknat på era packlistor något om eventuella kostnader? Jag avvaktar med spänning på fortsättningen och lovar att återkomma om något händer i ärendet. Trots allt skall jag nog få en god jul trots att tomten inte kommer till mig. Jag skall vara tomte själv - och är också enligt vissa bedömare.
God Jul på er alla.
 

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: Fon

Claes hade du tryckt bekräfta så hade sammanställning av fakturen visat 0kr.

God Jul & Gott Nytt År :santa-2-icon:
önskar
Kurt & Margot
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Fon

Fick min Fon idag med postbilen, nu återstår "bara" att installera den. Får väl sitta här och klura en stund, skiter det sig är det ju tur att ha en egen "hackersupport" i sonen.

:singing-icon:
God jul på er alla "fånar" och andra i klubben
Ove.G
 
F

F.d. 2549

Guest
Sv: Fon

Kjell och Margot - ibland skall man vara modig och klicka och ibland kan det kosta skjortan att klicka. Men så är hela livet. Nu har vi ju varandra här i klubben till hjälp och stöttning och det känns ju tryggt. Tack för hjälpen och tack ni andra för glada tillrop.
:santa-5-icon:
 

Kjell

HBK Medlem
Inlägg
1.000
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2024
Sv: Fon

Fick precis ett telefonsamtal från vår kvinnliga lantbrevbärare att det finns ett paket till mig från Barcelona på posten!
Vill jag ha det i dag så måste jag hämta det själv, annars kommer hon in och lägger det på köksbordet på onsdag - tala om service med lantbrevbärning!

Tyvärr är hon rätt jäktad när hon kommer men har gumman nybakta bullar så kan det ibland gå att få denna trevliga representant för postverket att smaka på en bulle och en kopp kaffe.

Min FON är alltså på gång!

:reindeer-icon: :santa-3-icon:
 
F

F.d. 24299

Guest
Sv: Fon

Fonen har även anlänt till Halmstad så snart finns det en hotspot här också
:snow-icon:
Vi är även nyblivna medlemmar i klubben, NR:99
återkommer med bilfakta senare.


Jul Hälsningar från
Thomas och Frances:santa-5-icon:
 

Kjell

HBK Medlem
Inlägg
1.000
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
25
Medlemskap
2024
Sv: Fon

Mycket välkomna, Thomas och Frances!

Hoppas ni ska trivas här hos oss!

:santa1: GOD JUL och GOTT NYTT ÅR! :santa-2-icon:

:reindeer-icon:
 

Rolf HBK-72

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
72
Medlemskap
2024
Sv: Fon

Jappppp...
I dag knackade vår eminente brevbärare på dörren och lämnade paket från Barcelona. Nu är vi också "fonare". Så välkomna till Valdemarsvik och fona.

En riktigt god jul och gott nytt år till alla från
Marie och Rolf HBK 72:santa-5-icon:
 

Anders och Lotta

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
59
Medlemskap
2024
Sv: Fon

Ett styck FON-router precis beställd för 0:-, tydligen är det sista dagen den 25/12 att få den gratis sen kostar den runt 300:- skynda fynda!
Välkomna att använda gratis bredband till våren i södra lund, gatuparkering precis utanför fönstret! Passa även på att önska alla HBK:are en God Jul och ett Gott Nytt År!!! Hälsningar
//Anders och Ann-Louise i Lund:snow-icon:
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Fon

I dag var det bara att konstatera att vi är "La Fonerare". Ska nu installera detta och då kanske det framkommer att vi är "fån"? menar alltså att det är på främmande språk "engelska" vilket är det språk som jag möjligen kan förstå. Det är i och för sig väldigt tydligt med bilder enkel text så jag ska nog klara av det. Annars skriver jag en fråga hit och är säker på att jag då får ett svar som jag kan förstå.
Eva HBK 9 :D
 
F

F.d. 53133

Guest
Sv: Fon

Jag har också fått min FON... kan dock inte registrera den vilket gör att den är inte "med" ...
orsaken är troligen att jag kör med OSX... alltså Mac
Jag har försökt att få supporthjälp, men det blir barta automatiska svar...
som inte passar in på mitt problem...
Bl. a. så när jag försöker regga på "nätet" så skall man fylla i "Region"...
...går inte... med påföljd att man inte blir reggad...
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53133

Guest
Sv: Fon

Fick min Fon idag med postbilen, nu återstår "bara" att installera den. Får väl sitta här och klura en stund, skiter det sig är det ju tur att ha en egen "hackersupport" i sonen.

:singing-icon:
God jul på er alla "fånar" och andra i klubben
Ove.G

Har din "hackersupport" kunskaper om Mac och OSX? http://:santa1:
 
F

F.d. 4989

Guest
Sv: Fon

Fick min fon i går(22/12) skall koppla in den efter jul.
Hoppas verkligen att det fungera.

Kan inte vi som har fon,skriva in det i "var finns vi"?
I stället för att skriva "här bor xxxxx" kan man skriva
"internet via fon)?
bara en ide.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Fon

Hej Leif.
Jag har samma problem, jag får inte fatt i den där nedre rutan som enligt manualen ska heta FON AP. Kommer bara till att försöka förnya nätverksadressen och det går inte. Det är väl en klen tröst att det inte går i XP heller men lika förargligt är det. Supporten har jag inte vågat ringa han jobbar i en Expertbutik och har nog häcken full ändå idag, ska försöka till kvällen. Tyvärr tror jag inte att han är särskilt duktig på Mac, men får jag ordning på "fåneriet" ska jag tala om det för dej. Om det är nån annan här som kan ge ips så hör gärna av alla tips mottages med största tacksamhet.
God jul
Ove.G
 
F

F.d. 2549

Guest
Sv: Fon

Claes hade du tryckt bekräfta så hade sammanställning av fakturen visat 0kr.

God Jul & Gott Nytt År :santa-2-icon:
önskar
Kurt & Margot
Kurt, jag har tagit på solglasögonen som du ser. Jag vågar nämligen inte se dig i ögonen. Jag menar, heter man Kurt, då vill man bli kallad Kurt och inte Kjell - även om Kjell säkert är en god medlem även han. Förlåt misstaget och du Kurt, får jag ta av mig glasögonen?:santa-5-icon:
 
F

F.d. 2549

Guest
Sv: Fon

Att mina fonkunskaper är bristfälliga visar följande fråga:
Om någon utnyttjar min fon, kan den personen då använda sig av tjänster som är avgiftsbelagda och i så fall, vem betalar?
Jag tackar på förhand för era kloka svar.
 

Anders och Lotta

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
59
Medlemskap
2024
Sv: Fon

Hej och god fortsättning!

Det enda någon annan kan utnyttja är din bandbredd och den betalar du ju ett fast pris för per månad.
Dessutom använder övriga FON:ar en egen "kanal" i routern så de kommer inte åt dina datorer som har en egen kanal.
För att ditt eget surfande inte ska gå alltför långsamt, så kan du ställa in hur mycket av bandbredden du vill dela med dig...

Går själv i väntans tider på min gratis-FON...
Hälsningar
//Anders
 
Toppen