• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fogg datasimkortet för Europa

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

För egen del vill jag kunna använda abonnemanget även på hemmaplan. Det blir lite dyrt att betala 1200 kr/år för att använda det under någon månad på utlandsresa.

Man kan ju hoppas att uppkoppling i framtiden även kommer att ske via LTE (4G).

Jag håller fullständigt med, har idag 2 kort, men Fogg är ju gratis ännu så jag får testa mer med båda och se vilket jag väljer. Tre har alltid varit ett problem i Värmland tyvärr, men vi har ju också stora vita fläckar kvar i Värmland där ingen operatör går oavsett vad täckningskartorna visar.

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2028
Sv: Olåst MiFi med 4G

Jo, både frugan och jag har skaffat gratis Fogg. Än så länge funkar de bara i Sverige och Danmark och blir det fler länder innan våren när prövotiden går ut kommer jag absolut att betala för det ena. Jag har fått 20 GB på två månader per kort.

Det går utmärkt att ringa gratis med Fogg med Viber, Facetime, Tango, Skype m.fl. men inga vanliga röstsamtal. Vem gör det nuförtiden?

Hej
Hvilken størrelse har sim kortet, er det vanligt eller micro ?
Hilsen Marianne

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det verkar som om priset 99 kr/månad är tillfälligt (ord. 149) så jag tog tillfället i akt och beställde. Beställde också ett gratisabonnemang (1GB) i frugans namn.

Tidigare har jag köpt ett Joorskort (Telia) för en engångskostnad av 395 kr. Frågan är om man kan hålla reda på alla simkort tillsammans med de kontantkort och gratis Foggkort som jag redan har. Tur att de är märkta.

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2028

Vi overvejer også at bestille til den ene IPad , der har vi 3 nu til 99 d. Kr
Men det kan vi anvende i Sverige også , så for os er det vigtigt om Tyskland og Frankrig kommer med
Har også set på europasim.com, men det er jo en del dyrere
2,5 € pr dag 100 Mb og 39 € for sim kortet
Hilsen Marianne

Gotberg

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
9212
Medlemskap
2025

Hej!

Beträffande upsägningstid så är det en månad, man kan läsa dett i deras "Service Terms"

14. TERM AND TERMINATION OF CONTRACT
The Agreement continues indefinitely unless otherwise agreed. The Customer may terminate the Agreement at any time giving one months notice.

Draumur

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023

Det verkar som om priset 99 kr/månad är tillfälligt (ord. 149) så jag tog tillfället i akt och beställde. Beställde också ett gratisabonnemang (1GB) i frugans namn.

Tidigare har jag köpt ett Joorskort (Telia) för en engångskostnad av 395 kr. Frågan är om man kan hålla reda på alla simkort tillsammans med de kontantkort och gratis Foggkort som jag redan har. Tur att de är märkta.

Vet du om kortet gäller från aktiveringsdatum? Dvs från förtsta uppkoppling. Eller från det att Fogg skickat kortet? Dum fråga kanske. Men vi ska till england i juni med husbilen och då kan ju det här vara ett intressant alternativ.

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Kortet som jag beställde igår är aktiverat från imorgon trots att jag inte fått kortet ännu.

Draumur

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023

Ok, tack. Då blir det knepigt att försöka pricka in en specifik period i england. Då kanske europasim funkar bättre.

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023

Nu har jag kommit igång med Fogg-kortet. Det verkade inte som att det gick att komma igång med det på datorn som jag har Linux på, så jag gjorde det på datorn med Windows XP.

Här i Karlstad, där jag befinner mig, så är hastigheten ca 3 ggr högre än med Telia. Ungefär som jag väntade mig. Telias nät är ofta hårt belastat.

Men först fick jag låsa upp Huawei E173-modemet med hjälp av den hemsida som TheHawker föreslog i ett tidigare inlägg. Även det på Windowsdatorn.

Det här abonnemang kommer jag att använda dagligen till datorn.

Senast ändrad:

WillyPe

FD HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023

Det konstiga är att jag kommer ut på nätet när jag använder telias inställningar lika bra som när jag använder tres inställningar.

Knarrevik, hur kommer det sig?

perskoglund

FD HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4533
Medlemskap
2023

Hej!
Sitter här och väntar på ett Fogg Free SIM card, men kom att tänka på att jag har ju inte talat om var jag bor.
Det enda som frågades efter var namn, mailadress och land. Hur kan man då skicka SIM card. Väljer man däremot
Fogg Preminum så skall man även ange adress. Det är kanske för man inte vill skicka några gratiskort.
Hälsningar
Per

F

F.d. 10329

Guest

Jag funderade också över detta. Antagligen hör dom av sig via mejlen när det är dags.

lassewalle

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025

Jag väntar också på ett gratiskort.
De skickar nog det i mailen sen får man skriva ut det ! :confused:

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Jag har beställt ett gratiskort för 2 månader och väntar nu på leverans. Ni som redan har ett kort hur gick leveransen till och hur lång tid tog det?
Lennart

Toppen