• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fogg datasimkortet för Europa

Stig

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2025
Sv: Olåst MiFi med 4G

Hej

Jag har gjort den erfarenheten att om man rör sig i mer perifera områden så är det endast Telia som har täckning (i Sverige).

Alla operatörer har luckor utan täckning men totalt sett kan ingen av dem mäta sig med Telia.
Tre verkar fungera bra längs huvudvägar, samhällen, städer och tätbebyggda områden men i övrigt dåligt, rent av mycket dåligt.

/Stig

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023

Det är verkar ju ara endast datatrafik, så det återstår väl att se om de tvingas spärra IP-telefoni för att få med sig operatörerna i andra länder...

/Bertil

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det är verkar ju ara endast datatrafik, så det återstår väl att se om de tvingas spärra IP-telefoni för att få med sig operatörerna i andra länder...
/Bertil

Det verkar som om operatörerna har övergivit tanken på att spärra IP-telefoni.
Alltfler satsar på gratis röstsamtal och tar istället extra betalt för datatrafiken.

Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellen!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har gjort den erfarenheten att om man rör sig i mer perifera områden så är det endast Telia som har täckning (i Sverige).

Alla operatörer har luckor utan täckning men totalt sett kan ingen av dem mäta sig med Telia.
Tre verkar fungera bra längs huvudvägar, samhällen, städer och tätbebyggda områden men i övrigt dåligt, rent av mycket dåligt.
/Stig

image.jpg

Det finns nog en orsak att Fogg valde Tre!

Nenne

HBK Medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2025
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Lite utan för tråden men vill delge min erfarenhet av 3:s mobila bredband. Befinner mig ofta på en mindre ort utanför Växjö. Enligt 3:s täckningskarta ska det där vara 4G med hastighet upptill 64 Mbit/s. Med Bredbandskollen visar det sig att jag aldrig kommit över 8-9 Mbit/s. Det kan jag i och för sig acceptera men värre är att kvällar och helger då folk är lediga och förmodligen belastar nätet mer så blir det mobila bredbandet obrukbart. Då sjunker hastigheten till 0,01-0,1 Mbit/s. Jag har påtalat detta för 3 och svaret är att det finns inget fel på den tekniska utrustningen och sånt får man räkna med. Snopet och väldigt förvånande. Så summan av kontentan är nog att deras siffror är rena fantasin eller ett önsketänkande.
Mvh
Nenne

Draumur

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023

Det här onekligen intressant för oss som åker mycket utanför norden. Vi ska till england, frankrike och tyskland i sommar. På Fogs hemsida ser det tyvärr ut som om dom inte kommit längre än sverige och danmark. Eller?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Tydligen UK också samt Irland, Italien och Österrike inom de närmaste veckorna.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Har idag aktiverat mitt Fogg kort i min iPad.

Intressant är att när jag kör bredbandskollen har jag aldrig med Telia uppnått högre hastighet inomhus är 1,36 Mbit/s ner och 0,65 Mbit/s upp.

Nu med Fogg är motsvarande 6,50 Mbit/s ner och 1,80 Mbit/s upp.

Det är skillnad det!

Alla mätningar är gjorda på samma ställe inomhus.

//Tommy

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Har idag aktiverat mitt Fogg kort i min iPad.
Intressant är att när jag kör bredbandskollen har jag aldrig med Telia uppnått högre hastighet inomhus är 1,36 Mbit/s ner och 0,65 Mbit/s upp.

Nu med Fogg är motsvarande 6,50 Mbit/s ner och 1,80 Mbit/s upp.
Alla mätningar är gjorda på samma ställe inomhus.//Tommy

Tre har maxt sin surf säger de i reklamen, det innebär att det är hårdvaran som sätter gränsen.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Idag fick jag en "invitation" att teckna Fogg-abonnemang! Frågan är vad avtalet innebär! Är det någon här som har orkat läsa igenom "Terms and conditions"? Det vore ju bra om man fick veta lite om bindningstid m.m.!

Jappe

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Fogg will inform the Customer of any amendments or changes to these General Terms and Conditions at least 1 month before the planned changes take effect. At the same time, Fogg will inform the Customer of the date when the planned changes take effect.

If the Customer does not accept the suggested amendment, the Customer has the right to free of charge terminate the Agreement.

14. TERM AND TERMINATION OF CONTRACT

The Agreement continues indefinitely unless otherwise agreed. The Customer may terminate the Agreement at any time giving one months notice.

F

F.d. 30223

Guest

Jag har Telias maskin. Den är säkerligen låst till Telia. Någon som vet om den kan tänkas vara möjlig att låsa upp?
Det är en Huawei.

Jag har m.h.a. gratistjänsten på Mobilt Bredband i alla former pÃ¥ Mobilabredband.se som startades 2007 och riktar sig till olika mobila bredbandslösningar. lyckats låsa upp
Huawei E1550 & E1750 & E173
Men det är ju usb-donglar.

Nu idag låste jag upp min Telialåsta MiFi Huawei E589 m.h.a. UnlockGuru.Com | Unlocking News for Your 3G/4G Mobile Broadband USB/WiFi/MiFi Devices
Kostade 8 AuDollar via PayPal, typ 40:-

Tror inte så mycket på FOGG.
Dom får nog svårt att skriva avtal med stabila operatörer.
MEN.
Jag hoppas och håller tummarna.
Det är ju så det skall funka.

En olåst MiFi är en principsak även om jag har den operatör jag vill ha just nu.
D.v.s. dom som var först i världen med 4G och som redan förra året levererade mer än jag vågade hoppas på.
Men jag har inga planer just nu på att röra mig utanför Sveriges gränser.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Tror inte så mycket på FOGG. Dom får nog svårt att skriva avtal med stabila operatörer. MEN. Jag hoppas och håller tummarna. Det är ju så det skall funka.

Det är klart att vi tror på Fogg!
Har man lyckats få med UK bör det inte vara så svårt med andra länder inom EU och kanske även övriga inom samväldet.

fogg.jpg

Senast ändrad:
Toppen