• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fogg datasimkortet för Europa

F

F.d. 25023

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Ja, vi fick på androiden ett nätmeddelande "E+Fogg", men ingen internet.

Men både iPhone och iPad visade bara DeutscheTelekom med samma Fogg-SIM-kort i, och givetvis ingen internet.

I Danmark ville Fogg att vi skulle uppdatera våra Foogg till premium....

MMen här i Sverige funkar Fogg'en utmärkt!

jyrki

F

F.d. 52943

Guest

Mitt foggkort (gratisvarianten) verkar helt dött ikväll (i Sverige).
Signalstyrkan bra, men avsändaren okänd. Ett tag tidigare ikväll stod det vodafone.de? Nu står det "unknown" på Network Signal Info Pro.
Någon som vet om det hänt nåt på Fogg eller?

F

F.d. 25023

Guest

Fungerar hur bra som helst.

Står "Sweden 3G".

Hoppas du får igång ditt!
jyrki

F

F.d. 55451

Guest

De enda gånger jag har haft den typen av fel, med felaktig APN med 2 olika routrar och 2 smartphones, när jag inte har kontrollerat APN är OK efter byte från 5 olika SIM-kort.
Ibland kan det fungera med en felaktig APN - fogg och Oister - båda för 3.

Kontroll av fogg konto fungerar bara om en fogg simkort är aktiv.
Intressant sätt att blockera ut extern åtkomst konton.

Fogg banbrytande simkort ger många försök till intrång.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25200

Guest

Nu är Tyskland avmarkerat på Foogkartan :confused:

Stig

JonasS

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2025

Fick en påminnelse från Fogg att jag skulle skicka in mina uppgifter så skulle jag få ett simkort eftersom jag stått i kön. Har använt 2 olika epostadresser så det har blivit dubbelt. Nog om detta, det intressanta var texten i mailet:

"You’ll be able to use your free Fogg card in Sweden, Denmark and the UK. If you upgrade to Fogg Premium for 149 SEK per month you get 10 GB of data and can also use the Fogg card in Norway, Ireland and Austria. We don’t currently have plans to extend beyond these six countries but we will of course inform you if this changes."

Här står det klart att det inte kommer att bli någon utvidgning av området, tyvärr!

F

F.d. 1470

Guest

Fick en påminnelse från Fogg att jag skulle skicka in mina uppgifter så skulle jag få ett simkort eftersom jag stått i kön. Har använt 2 olika epostadresser så det har blivit dubbelt. Nog om detta, det intressanta var texten i mailet:

"You’ll be able to use your free Fogg card in Sweden, Denmark and the UK. If you upgrade to Fogg Premium for 149 SEK per month you get 10 GB of data and can also use the Fogg card in Norway, Ireland and Austria. We don’t currently have plans to extend beyond these six countries but we will of course inform you if this changes."

Här står det klart att det inte kommer att bli någon utvidgning av området, tyvärr!

Inte förvånad - varför skulle Fogg få till det ingen annan, inte ens EU, verkar få till? Varför skulle någon annan operatör vilja släppa datatrafik till Fogg i stället för att tjäna på varandras roamingavgifter.

Anders

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det er en operatørgruppe som har fått til noe, men prisene er etter min mening for høye. Den Europeiske grenen selger fastpris i 40 land, den amerikanske og den australske selger med fast pris pr. MB for de samme land - ved stort forbruk av MB blir det svart liten forskjell på prisen, men bindingstiden er et større problem. Globalgig – Mobile broadband with no data roaming charges har tilgang til alle tre variantene.

F

F.d. 1470

Guest

SKickat till Fogg idag:

Dear Sirs,
why is Fogg so slow each time we cross the borders? Last summer coming from Germany to Denmark it took 12-24 H and several restarts until we got Fogg to work again. Now when we go to Norway from Sweden on weekends we have the same problem. 12-24h before we get internet in Norway and weekend is close to over. Now we are back to Sweden and can not connect to fogg at all. And yes, we have the correct APN:s. We have tried both in Sony Xperia Tablet Z and Ipad 3. Restarts, APN checked. Also network checked.

If this does not start working much faster we have to cancel Fogg.

Best regards,
Anders Bengs

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Vid mina resor till Norge och Österrike räckte det att starta om min iPad för att kunna komma ut på nätet. Det gäller också att se till att APN är den riktiga och att dataroaming är på.

Eftersom Fogg är svenskt går det bra att skriva på svenska.

F

F.d. 1470

Guest

Vid mina resor till Norge och Österrike räckte det att starta om min iPad för att kunna komma ut på nätet. Det gäller också att se till att APN är den riktiga och att dataroaming är på.

Eftersom Fogg är svenskt går det bra att skriva på svenska.

Vet om att alla inte alltid har samma problem men det hjälper inte mig.

Och supportpersonal på (internationella) IT-företag brukar inte alltid vara svenskspråkig i alla lägen så smartare att gardera sig direkt.

Anders

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Tyvärr inte. Befinner mig just nu i San Agustin på GC och har köpt Vodafone 2 GB för 40 Euro. Ungefär 360kr och tiden är 1 månad. Går också att köpa 1 GB för 20 Euro
Lennart

Tore Håvak

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
7364
Medlemskap
2023

Hei på dere som hadde ett håp om hele europa med Fogg. Nå har dem oppdatert siden sin og drømmene dems er borte. Da får vi finne noe annet.
Er det noen som har funne andre leverandører som tenkte like stort som Fogg?

Bilagor

• Fogg-20140126.JPG
    Fogg-20140126.JPG
    33,3 KB · Visningar: 586
Senast ändrad:
Toppen