• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fogg datasimkortet för Europa

JonasS

HBK Medlem
Inlägg
1.807
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2024
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Samma sak har hänt med mitt kort, fungerar inte alls längre. Orkar inte bry mig utan ska titta efter något alternativ eftersom Fogg ska upphöra i höst.
 
F

F.d. 25200

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Jag är i Danmark nu, foog funkar kanonbra

Med vänlig hälsning,

Stig
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Fogg verkar ha haft ett centralt problem idag 27/5. Flera här som hade problem under dagen. För min egen del var det igång igen vid 15.30 tiden. Försök igen!
 
F

F.d. 53013

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Gomorron!
Har dom lagt ner servern? Jag försöker komma in, men får till svar att servern svarar inte.
Mitt simkort har kommit bort, är det nån ide och fråga om ett nytt, eller ska man säga upp kontot?
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Gomorron!
Har dom lagt ner servern? Jag försöker komma in, men får till svar att servern svarar inte.
Mitt simkort har kommit bort, är det nån ide och fråga om ett nytt, eller ska man säga upp kontot?

Beror nog på om du har gratiskortet eller om du betalar varje månad. Gratis kortet har de ju redan ändrat så det bara fungerar i Sverige och max 250Mb/mån. Betalvarianten fungerar hittills bra (utom igår då det tappade kontakten av och till).

Jag kommer att behålla mitt så länge, finns inget annat som ger mig så bra villkor till motsvarande pris.

//Stefan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Jag kommer att behålla mitt så länge, finns inget annat som ger mig så bra villkor till motsvarande pris.

//Stefan

Jag behåller också mitt beroende på att det endast kostar 99:- och att det lär funka i Österrike m.fl. länder, vilket jag nog aldrig lär utnyttja.

Ett kort som faktiskt är bättre är Hallons kontantkort för 149:- med dubbla volymen 20 GB. Ingen uppsägning och kan laddas vid behov.
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

knarrevik;647151 Ett kort som faktiskt är bättre är Hallons kontantkort för 149:- med dubbla volymen 20 GB. Ingen uppsägning och kan laddas vid behov.[/quote skrev:
Anders, har du en länk till detta kort?

Undrar
Kåre
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Tack för länken Anders. Kort är beställt och kommer om 1-3 dagar.

Vad får du?

Pris 149 kr/30 dagar Surfhastighet Högsta 3G hastighet Datamängd 20 GB

Men HUR läser man ut prislistan?

Tittade på prislistan för Danmark:


Pris/MB
3Danmark (övriga nät - se Danmark)
1
Samma priser som i Sverige
(gäller endast i 3s nät i Danmark)

Antar att jag då får 20GB att surfa med om jag bara håller mej till 3s nät, eller........?

Men Norge, som man ofta då vistas i:

Norge
1a
6,18 / MB

Fårstår inte vad jag får för pengarna i Norge! Förmodligen inte 20GB i alla fall, eller.....?
Går över mitt förstånd, men de e väl snabbt gjort, säger de närstående.

Har du en bra förklaring så vore jag tacksam.

Hälsar

Kåre


 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Du kan nog glömma Norge!
6,18 kr per MB blir drygt 6000 för en GB.

Satsa hellre på norska Chess som tydligen kan tecknas på plats, inte på postorder.
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Tack för svaret, Anders. Förstod nästan att det var en "hake".

Får nog titta på Chess när jag kommer till Norge.

Hälsar
Kåre
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Tack vare Fogg free :) - detta inlägg fron Danmark.
 
F

F.d. 53267

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Beror nog på om du har gratiskortet eller om du betalar varje månad. Gratis kortet har de ju redan ändrat så det bara fungerar i Sverige och max 250Mb/mån. Betalvarianten fungerar hittills bra (utom igår då det tappade kontakten av och till).

Jag kommer att behålla mitt så länge, finns inget annat som ger mig så bra villkor till motsvarande pris.

//Stefan
Efter att jag varit utomlands några månader har jag nu aktiverat mitt Fogg-kort och har som vanligt 1 GB/ mån.
Det fungerar utan problem.
Det där med 250 MB kommer nog senare.
 
F

F.d. 25200

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Beror nog på om du har gratiskortet eller om du betalar varje månad. Gratis kortet har de ju redan ändrat så det bara fungerar i Sverige och max 250Mb/mån. Betalvarianten fungerar hittills bra (utom igår då det tappade kontakten av och till).

Jag kommer att behålla mitt så länge, finns inget annat som ger mig så bra villkor till motsvarande pris.

//Stefan

Gratiskortet funkar i Danmark.

Med vänlig hälsning,
Stig
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Har ett Foggkort som jag fick för länge sedan utan att använda det. Nu har jag satt in det i ett ZTE MF 820 D som är upplåst via Telia. I inställningarna frågas det efter ett uppringningsnummer. Jag har tappat bort pappren som kom med så jag undrar om någon har det numret tillgängligt. jag antar att det är samma nummer för alla. Hittar vilket konfigurationsnamn jag skall använda. Är det tre och i så fall vilket gäller tre i Sverige? Hittade Italien och Österrika men det är nog fel.
EssoJ
 
Senast ändrad:

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Nu fick jag det att fungera. Hittade en annan inställning där inget telefonnummer behövdes.
EssoJ
 
Toppen