• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fogg datasimkortet för Europa

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Har beställt kort - leverans den 12 juni. Ser fram emot detta. Hoppas på att även Portugal kommer med snart.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Har stått på venteliste siden jeg kom tilbake til Sverige for over en måned siden, ingen ny info om leveringstid. Dessverre er den siste meldingen fra fogg at jeg får ny beskjed i starten på juni om når jeg kan motta kortet. Ser ut til at jeg ikke får brukt det på en Europatur med start tidlig i juni - da jeg meldte meg på ventelisten ble var det levering siste uke av mai.

Sander

HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2025

<fel Forum:
Var i Polen ett par dagar, köpte playmobile starterpaket för 19zt dvs ca 40SEK. ingick 1gb data dock med max 1mb/sec. genom en smscode kunde man öka hastigheten till 4mb/s mot en kostnad på 10zt som avräknas mot de 19zt du betalt. Jag gjorde inte det utan fick 19zt att ringa för plus 1gb data med max 1mb/sek. not bad.
betr. Foggmobile så är det väl frankrike vi behöver mest. de flesta andra länder har ju lokala simkortslösningar, men Frankrike verkar svårt.dock många wifipunter, t.ex Mcd eller div andra restauranger, men det hjälper ju ine den som vill surfa till frukost

F

F.d. 24435

Guest

Har uppdaterat 1GB kortet till 10GB kort den 22 maj. Använder detta ett flertal gånger dagligen i paddan och har inte haft avbrott eller andra problem. Fick betala 99:- per mån för 10GB.
Är jättenöjd!

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Beställde Fogg för ett tag sedan och fick veta att den 27 maj så skulle jag få mitt kort.

I dag kom mail från FOGG, för registrering utav kortet och erbjudande att köpa till Premium. Precis som man lovat.

Nu strulade det lite med deras nya hemsida, men jag har aldrig varit med om en så snabb support. Skickade ett mail om problemet och inom en halvtimma var det fixat.

Nu har jag i alla fall blivit registrerad och betalat för Premium och skall få kortet inom de närmaste dagarna. Ser jag fram emot.

Det här är bra för oss som älskar att resa runt med våra bilar i Europa!

Bra och snabb service har man redan visat......

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Man börjar bli lite irriterad på Fogg.

Först så registrerar man sig.
Sen kommer ett meddelande att man ska få kort 20 maj.
Sen ska man få det tidigare om man rekommenderar fen vänner.
Sen ska man få det om två dagar.
Sen när man ska logga in godkänner dom inte lösenordet.
Sen när man begär ett nytt lösenord så efter två dagar får man inget.
Nu är det 9 Juni???

Är allt ett fejk?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Jeg hadde først 8. juni, men etter å ha invitert inn 3 venner fikk jeg 4. juni - på 2. kom mail om at jeg skulle fullføre registreringen, men når jg fulgte linken så fungerte ikke dn før den 3. - kortet kom den 5. og det fungerer.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Nej det är inte fejk, det fungerar faktiskt väldigt bra.

Men visst märker man att det är ett nytt företag och man har inte fått logistiken att fungera 100, men som man kompenserar med snabb och personlig service.

Det är våra erfarenheter utav företaget.

Däremot oroas jag lite att jag inte längre kan hitta orden, "innan sommaren" när man berättar om de länder som står på tur att komma med. Eller har jag missat något....?

C

Cat3208

Guest

26.04 fikk jeg beskjed om at jeg lå på liste for kort 10 juni
03.06 ble jeg bedt om å sende adressen (norge)
05.06 Fogg sender en mail om at kortet var på vei
07.06 kortet ligger i posten og oppe og kjører med Fogg testet sverige og hjemme i syd øst Norge nå

Litt problem med et nytt Huawei modem E5776 men når jeg har satt den til manuell 3G så virker det ok
På auto så koblet 3G ut og inn

:yes: fornøyd så langt

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Skickade ett email och frågade om Tyskland och Finland och är är svaret.

Hej Lennart
Tack för ditt mail.
Dom länderna är tyvärr inte anslutna än, men vi jobbar hårt för att låsa upp dom så fort som möjligt!

Mvh Fogg Mobile

F

F.d. 29882

Guest

I Sverige ja, men i andra länder, andra leverantörer så det bästa är att modemet är olåst.

Hej!
Jag använder en HTC telefon som modem,den fungerar
överallt,den kan jag dela med min telefon,min dator och min platta
jag undrar om jag förlorar något i hastighet.
jag har testat med bredbandskollen och jag får bättre resultat med HTCn
än min Huawei E220

MVH//Jocko:mcride:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

För att slippa dränera batteriet i telefonen passar Foggkortet utmärkt i en iPad eller annan platta.

F

F.d. 50111

Guest

Min ventetid er nå over (tror jeg), datoen har iallefall kommet. Har lagt inn en svensk Poste Restante adresse siden Fogg ikke vil sende til Norge ennå. Noen som vet om kortet sendes fra Fogg i dag, eller om det vil være klart til henting i dag? Dumt å kjøre bomtur på nærmere 70 mil.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Datoen de opgir er den de tror pakken er fremme, men for oss kom den frem dagen etter.

F

F.d. 50111

Guest

Fikk du noe informasjon fra Fogg før det lå i postkassen? Har vært merkelig stille etter at jeg satte meg på ventelisten synes jeg.

F

F.d. 52994

Guest

Nu har även jag fått Fogg, ska bli intressant att se hur det funkar i Norrland.
Här i Piteå är det hur bra som helst. :):)

Toppen