• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fogg datasimkortet för Europa

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

3 og Telenor samarbeider endel steder, felles basene bruker Sweden 3G som signatur - noen få steder ser det ut til at Telenor også har fallback til 3 sine noder - regner med at det samme er tilfelle den andre veien.

Birglas

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2025

hur bär ni er åt?
På min Ipad är APN bredband.tre.se och när jag öppnar browsern kommer jag till topup foggmobile. com/my account och där står det Hi Birgitta och att jag har 1 GB kvar och jag kan komma till alla möjliga sidor hos fogg. När jag läger in en annan adress är jag tillbaka på fogg.
När jag byter APN till foggmobile osv kommer jag ingenstans alls.

Hjälp!!!:confused::confused::confused:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det ser ikke ut til at fogg bryr seg noe om apn så lenge en er i Sverige.
Selv puttet jeg kortet inn i en gammel 3g router jeg har og logget inn på siden hos fogg og etter det var allt ok. Senere endret jeg apn til rett og routeren fungerte helt fint også i Danmark. Nå er jeg i Tyskland og den søker etter et nett den kan benytte.

Var hos Lidl og kjøpte en internet pakke, men aktiveringen bør en gjøre på et wifi net om en ikke snakker tysk og ringer et 800 nummer - det tok meg nesten 20 minutter å komme gjennom med registreringen på telefonen. Lidl - kortet sitter i en android telefon som jeg har satt opp med tethering. Pakken med en ulåst usb-stikk, sim og 2 € i kredit kostet 40€ - operatøren for lidl er fonic som benytter o2 nettet, vistnok samme nett som fogg kommer til å benytte.

P

Patrick E

Guest

hur bär ni er åt?
På min Ipad är APN bredband.tre.se och när jag öppnar browsern kommer jag till topup foggmobile. com/my account och där står det Hi Birgitta och att jag har 1 GB kvar och jag kan komma till alla möjliga sidor hos fogg. När jag läger in en annan adress är jag tillbaka på fogg.
När jag byter APN till foggmobile osv kommer jag ingenstans alls.

Hjälp!!!:confused::confused::confused:

Hade precis samma problem med med min iPad. Jag gick till inställningar/safari där valde jag sedan "Rensa historik" och "Rensa cookies och data".
Därefter gick jag till foggmobile.com. Då fick jag logga in på fogg igen och därefter var det fritt fram. Se också till att du stängt av din Wi-Fi när du gör detta.

Birglas

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2025

Tyvärr hjälpte det inte mig. Jag verkar vara inloggad hela tiden men kommer ändå inte vidare. Stänger av nu. God natt

golddigger

HBK Medlem
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2026

Jag gick in på fogg för att få pris.täckning o villkor.Fick logga in med namn lösenord och mailadress.Blev inte klokare.
Men nu fick jag en mail från dom med :tack för din beställning.Kortet kommer 4 juli!!!!
Jag har inte beställt kort.Dessutom är jag först hemma i augusti. Altså kommer jag inte att lösa ut det med risk för förseningsavgifter.
:swoon:

G

Göran & Carola

Guest

Lite svårt att se all text på bilden.
Vem står som nätverksoperatör ?
På första bilden ser det ut som det är WiFi ikonen i nedre högra hörnet ?
Vilken sida är det som visas i bild 2 ?

Bifogar en doc-fil där det syns lite bättre hur det ser ut på min HTC Flyer.

Bilagor

• Fogg inställningar för Mobilt nätverk.doc
    99 KB · Visningar: 85

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Heisan, et mulig problem for aktiveringen av kortet er at dere er på Telenor node, se om dere finner manuellt en 3G eller Sweden 3G sender og velg den. Regner med at dette kan være grunnen til at de ikke har sluppet kortene for salg i Norge ennå - de får ikke over info om kortet på rett måte eller til rett tid.

Birglas

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2025

Senaste svaret från fogg idag kl 13:Hej Birgitta
Tack för ditt mail.Jag rättade till ett fel i databasen, kan du prova igen nu?

Nu har jag kommit ut på nätet och kunnat skicka mail men inte ta emot. Har mailat fogg igen.

Birgitta

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Heisan, et mulig problem for aktiveringen av kortet er at dere er på Telenor node, se om dere finner manuellt en 3G eller Sweden 3G sender og velg den. Regner med at dette kan være grunnen til at de ikke har sluppet kortene for salg i Norge ennå - de får ikke over info om kortet på rett måte eller til rett tid.
Jag har Sweden3G som val men när jag väljer detta får jag till svar
"Detta SIM kort tillåter inte anslutning till detta nätverk"

Birglas

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2025

I min Ipad blev det automatiskt APN bredband.tre.se och det funkar nästan, se ovan.

JonasS

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2025

Nu har jag kommit ut på nätet och kunnat skicka mail men inte ta emot. Har mailat fogg igen.

Birgitta

Detta är inte Foggs fel. Kan finnas flera lösningar. Enklast är att använda webmailen när du kör Fogg

Senast ändrad:

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Bifogar en doc-fil där det syns lite bättre hur det ser ut på min HTC Flyer.

Får aldrig upp din bild från sidan två. Hur når du den ?
Varför har du ikonen för att paddan är ansluten till WiFi nere i hörnet?
Borde vara en ikon för MobilData istället.

Vad händer om du kopplar av WiFi anslutningen ?

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Birgitta

Konstigt, jag har mailat dom flera gånger under helgen men inget svar.

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Nu fick jag svar från supporten med följande innehåll:

Vi har för närvarande ett APN-relaterat problem. Därför vill vi be dig att byta APN i inställningarna till bredband.tre.se. Starta sedan om din enhet och försök aktivera på nytt.

men jag har inte bredband.tre.se som val !!!!

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Skriv in det bara i webgränssnittet om du har Huawei.

G

Göran & Carola

Guest

Får aldrig upp din bild från sidan två. Hur når du den ?
Varför har du ikonen för att paddan är ansluten till WiFi nere i hörnet?
Borde vara en ikon för MobilData istället.

Vad händer om du kopplar av WiFi anslutningen ?

I både MS Word 2013 och LibreOffice bläddrar jag bara ner eller upp med bläddringslisten till höger, för att växla mellan sidorna.
Om man klickar på "Åtkomstpunktnamn" enligt sida 1, så hamnar man på en ny sida där jag skrivit in "internet.foggmobile.com" Det är detta som sidan 2 visar.

Jag använder mitt 4G mobila bredband på Flyern när jag är hemma, då det är så mycket snabbare än Fogg.
Så fort jag lämnar hemmet växlar Flyern från WiFi till det mobila nätet via Fogg, och det fungerar jättebra.

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

I både MS Word 2013 och LibreOffice bläddrar jag bara ner eller upp med bläddringslisten till höger, för att växla mellan sidorna.
Om man klickar på "Åtkomstpunktnamn" enligt sida 1, så hamnar man på en ny sida där jag skrivit in "internet.foggmobile.com" Det är detta som sidan 2 visar.

Jag använder mitt 4G mobila bredband på Flyern när jag är hemma, då det är så mycket snabbare än Fogg.
Så fort jag lämnar hemmet växlar Flyern från WiFi till det mobila nätet via Fogg, och det fungerar jättebra.

Kan du öppna den sidan så jag ser hur den ser ut

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Kom och tänka på en sak inatt.
Kan det vara så att plattan är operatörslåst även om försäljaren på SIBA sa att den inte skulle vara det ? Kan man kolla detta ?

Toppen