• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fogg datasimkortet för Europa

P

Patrick E

Guest
Sv: Fogg datasimkortet för Europa

Testade precis igen, då kom jag till My Account sidan direkt. Ingen inloggning, dock så är det den enda sidan jag kan nå. Kommer inte åt något annat på internet.

P

Patrick E

Guest

Skam den som ger sig. Rensade cookies och historik och försökte igen. Då kom jag till inloggningssidan, loggade in. Nu går det som tåget!

Knerten

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
180
Medlemskap
2026

Merkelig! Når jeg testet i min iPhone så kom jeg inn på
http :// www . topup . foggmobile . com / myaccount og fikk sjekket mitt forbruk.
????

F

F.d. 4220

Guest

Erbjudandet tog nog slut den 1:a maj ...
Om man har ett gratisabonemang från Fogg och skaffade det i rätt tid, så kan man uppgradera till Premium för 99 kr/månaden. Om du har det, och jag förstått Fogg rätt, så är det idag sista dagen det erbjudandet gäller.

Så funderar ni på att byta gratisabonemanget till Premium, logga in på Fogg, klicka på upgradera och kontrollera vilket pris som erbjuds. Har ni tur så står det 99 kr, så kan det vara läge att passa på innan erbjudandet går ut. :)

//Stefan

Det var inte erbjudandet i sig jag avsåg med detta, utan hur länge det priset gäller för oss som hann teckna det.

//Stefan

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Får fortfarande inte mitt kort att fungera. Får väl maila supporten på måndag och höra.

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Jag kommer fortfarande inte in på fogg. Problemet är att hamna på aktiveringssidan. Allt annat verkar funka.

Jag har provat med
- mobil router
- latop med plats för simkort
- Androidtelefoner
- Android platta

Inställt på internet.foggmobile.com. Det står Internet åtkomst överallt på alla displayer, men jag kommer inte till aktiveringssidan. Vi har tre st abb på olika e-mail. Jag har provat med Firefox, iexlporer och chrome.

Bara för att illustrera hur jag känner det.

arg%25287%2529.jpg

Runar

HBK Medlem (P)
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Hmmmm, konstigt. Jag aktiverade mitt sim via mobilen så som det står på utan problem.

Personligen tror jag att man bör aktivera sim via pada eller telefon innan man stoppa in det inen router.

Lycka till,

B Bergman

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
8902
Medlemskap
2025

EU: ”Nästa år kan roamingavgifterna avskaffas”

Detta står att läsa om i dagens Aftonbladet , EU har röstat för slopandet av romingavgifterna.
Bosse

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

I min HTC Flyer fungerar det perfekt med inställningar för "Mobilt nätverk", enligt bifogade bilder.

Visa bilaga 72529

Visa bilaga 72530
Lite svårt att se all text på bilden.
Vem står som nätverksoperatör ?
På första bilden ser det ut som det är WiFi ikonen i nedre högra hörnet ?
Vilken sida är det som visas i bild 2 ?

Senast ändrad:

arnew

HBK Medlem
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025

Jag har också problem med min Flyer, det står att jag är ansluten till telenor-fogg men jag kommer inte ut på nätet.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Jag har ett tidigt foggkort i min ipad, men på min APN står det bredband.tre.se

//Tommy

Birglas

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2025

Den 13 juni skrev jag:
Fick mitt kort idag och har satt in det i paddan och följt anvisningarna. Dock ville inte startsidan komma igång pga att servern slutade svara. Mailade fogg suport och fick omgående svar:
Det verkar som vi har lite tekniska problem med registrerings sidan idag, ibland hjälper det att starta om enheten några gånger och prova senare. Jag har eskalerat detta vidare till teknikerna. Jag återkommer asap när sidan är igång igen.]Mvh [/font]Fogg Mobile

Sen dess har jag mailat igen 14:e och fått detta svar
Hej Birgitta
Tack för ditt mail.
Tyvärr, så ligger registrerings sidan fortfarande nere, så problemet verkar ligga här. .:mad::mad:

Birgitta

Senast ändrad:

Bengt62

HBK Medlem
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
1395
Medlemskap
2025

Jag har också försökt hela dagen igår och hela dagen idag fram till nu ikväll.
Och helt plötsligt för ca en halvtimme sedan så funkade det utan att jag gjort någon förändring i min utrustning.

Så nu kan jag surfa för glatta livet via FOGG.

//Bengt

HUSIS

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
6795
Medlemskap
2025

Sitter just nu i Grisslehamn, på väg till Åland. Tyvärr utan husbil.
Surfar via Fogg. Funkar kanon.
Trodde att dom bra körde med 3 i Sverige, men i min Huawei E589 står det Telenor? ?

Toppen