Sv: Fiskeforum ?!
Skepp o hoj, Jo jag var hos ICA handlarn i byn i morse, då jag betalat hälsoprodukterna (bärs o snus) och skulle gå i väg, ropade Anette som hon i kassan heter Hasse du som är med i fiskeklubben har du ingen användning av dom här vykorten? dom är sponsrade av POSTEN sa hon, och är gratis???.
Perfekt sa jag efter att sett på framsidan av kortet,som föresäller en gädda där man ska fylla i uppgifter ( längd + höjd + vikt +typ av fisk ) DÅ SLOG DET MIG det måste gälla som fiskebevis efter avslutat fiske ELLER???? NISSE är det inte så att det som Posten sysslar med är en seriös företeelse i Sverige ?? Jag menar misstror man postverket, då tror man väl inte på tomten heller?
så jag säger bara TACK postverket som har besparat mig en väldigt stor utgift för en fiskekamera.
Nu du Rollerteam kan du sitta där med dina krav om bildbevis DOM KOMMER I FORM AV KORT, som vykort.
Hur gick det med fisket då? ja jag måste säga att det var tur att jag tog en bunt med kort, för så stort kort fanns inte så jag får tejpa i hop 12 st för att få med längden på gäddan, fast abborrarna 3 st fick jag klippa av efter kortkanterna för att dom skulle gå in i brevlådan.
Så än en gång Rollerteam du känner på lukten när beviset på bra fångst kommer till Gingri - By.
PS Nisse du kan väl konfirmera Postens Trovärdighet ( du vet alla tvivlare som finns inom klubben) .