• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiske platser tillgängliga med husbilen

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 3847

Guest
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Helst ska platsen vara så att man ska kunna sitta kvar i husbilen under fisket :).
Backa ut i sjön kanske vore något.
Nåväl däremot så borde det finnas en egen länk för fiske där det inte är frågan om put and take utan mer ett äkta bestånd av ädelfisk.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Det blir nog en sen start på årets fiske, i alla fall om man inte vill sitta på isen.:mad:
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

decker...håll ut, bara håll ut... havsörings premiär snart ju ! :wink:


Isfiskaren...kanske bra o ha bakruta då eller ifs fiska via takluckan för då kan man ju vara "allround"...o det var ju det som var tanken med denna tråd, att det ska bli en samlingsplats för allt slags fiske i all dess olika miljöer o platser som skickas in här för att slutligen bli en så komplett lista som möjligt.

Att det hitilsdags är mest P o T platser beror ju på att det nästan uteslutande är sådana platser som kommer in för en sammanställning. Jag är mer än villig att mottaga fler platser med äkta bestånd utav ädelfisk. Min mail o tel har du i första inlägget i denna tråd om du vill bidra med några sådana platser.


Mvh
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Ljusnans utlopp, fint fiske.Ligger under ställplatslistan.
HaDe Hasse
 
F

F.d. 51064

Guest
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Vid vår resa ner till Portugal i höstas träffade vi på ett väldigt trevligt bobils par från Norge. Mannen i huset varnade oss för att börja prata fiske med frun, skulle tydligen inte gå att få stopp på henne....., som tur var så lyssnade jag inte på det örat. Så där satt vi, två "fruntimmer", och pratade fiske. Hon tipsade om Europas bästa rödingfiske. Nesjö fiskecamp, i Tydals kommun. Hon och mannen brukade åka dit med husbil och fiska. Jag såg bilder, i husbilen, från deras fisketurer. Mannen skrockade lite och sa att det var skrytbilder. Jag hade gärna haft likadana bilder, av mig, hängande på väggen.
Stugor, husbil- och husvagnsplatser, båt samt nät fanns att hyra. Båtmotor får man lov att med med själv. Näten kan säkert vara bra att ha för dem som inte är sportfiskare.:yes: Något litet byte borde man ju komma hem med i alla fall. Har bokat in en resa med hela syskonskaran och barn och barnbarn i juli månad. Rena släktträffen.:D / Karin

Titta in och läs www.fiskeitydal.com
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Vill bara medela er som kanske undrat var min utlovade sammanställning tagit vägen, jag har lagt åtskilliga timmar till detta o lyckats samla på mig en ansenlig mängd av platser.

Men känner inte så stor vilja att lägga ut detta på HBK eftersom det inte finns en garanti på att det endast tillfaller medlemmar (se tråd om ställplatser )

Många olika viljor om det ska vara fritt för alla eller inte,, jag respekterar allas viljor men jag vill inte att mitt arbete ska vara tillgängligt för vem som helst.


mvh
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

jodå....men hur veta att det stannar där ? vem ska jag välja o inte ?
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Vill bara medela er som kanske undrat var min utlovade sammanställning tagit vägen, jag har lagt åtskilliga timmar till detta o lyckats samla på mig en ansenlig mängd av platser.

Men känner inte så stor vilja att lägga ut detta på HBK eftersom det inte finns en garanti på att det endast tillfaller medlemmar (se tråd om ställplatser )

Många olika viljor om det ska vara fritt för alla eller inte,, jag respekterar allas viljor men jag vill inte att mitt arbete ska vara tillgängligt för vem som helst.


mvh

Hoppas det är egna platser du samlat på dig då och inte tips från klubb medlemmar,tycker det är oärligt gjort mot dem om så är fallet då det skulle komma klubbens fiskeintresserade tillgodo från början.
 
F

F.d. 5095

Guest
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Hej Rollerteam

Har själv bidragit i denna tråd och undrar om du skulle kunna lägga in platserna som ställplatser, då är det ju bara medlemmar som kommer åt detta.

Hälsningar
Lasse
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.532
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Hej!

Vi har fler fiskeplatser i Karlstad. Allt ifrån Vänern, Klarälven till olika insjöar och tjärn med inplanterad regnbåge. Här står man med husbilen precis vid vattnet som ni ser på bilden i länken.

Här är ett tips på Ställplats vid Sandbäckstjärnet. Tror att Hasse Trassel och Kejo drog upp 3 regnbågar vid träffen i våras.

http://www.husbilsklubben.se/forums/t275/
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Kan medela att de flesta platser som övriga medlemmar givit mig ligger redan på stpl listan, men håller med dig att om att det kommit in några platser som inte är med på listan....men det är i så fall upp till var o en som delgivit mig platser som inte ligger ute att lägga in här.

Sedan så upplever jag mig inte som en oärlig person utan detta var ett försök till en sammanställning som skulle gynna alla fiskeintreserade medlemmar.

De som har sänt mig platser o tycker att det är ok att jag lägger ut på den officiella stpl listan får gärna meddela mig så lägger jag självklart ut dom efter deras medgivande.

mvh
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

ok...vill bara avlägga en rapport efter mitt utlåtande förra helgen.

hitills har bara lasse o ingalill svarat ang deras platser.

i ett privat mail har lasse sagt att jag inte behöver lägga ut det här eftersom det redan ligger ute för alla...

mvh

pekka
 
T

Teddi

Guest
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

fiska är en rolig sysselsättning,,det ock min husbil-familj sätter ja som nummer ett,,har en bra ställplats med allt som behövs ihop med detta,,finns allt,,skriv ett mail före,,finns plats så e ni välkomna,, ock har vi tur så bjuder jag på en makrilltur med grabbens nya fiskebåt,, i annat fall fiskar vi havsöring från land,,1-april,,efter detta,,i början på maj finns ett gott horngädda fiske,,
your very welcome,,teddi,,
 
F

F.d. 55294

Guest
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Hej alla fiskare!
Det är förvånande att inte fler har tips om fiskeplatser i Norrbotten. Vi har haft stuga i Moskosel, 4 mil norr om Arvidsjaur, i 27 år, och känner till hur många fiskeplaser som helst. Där kan man stå med husbilar hur bra som helst, även stora. Här är några förslag på både vackra och bra fiskevatten:
Piteälven: norra och södra sidan vid Trollforsarna med stora ytor.
Längs älven nedströms från Ljusselsforsen mot Vidsel.
Följ älven uppströms mot Norra Bergnäs där du finner platser att stå. Fortsätt
mot Arjeplog så kan du fiska i Arjeplogströmmarna. Bra plats att stå på ca 1
km förbi Kraja camping på höger sida om stora vägen. Här finns grov öring.
Abmoälven från Abraur till Pite älven.

Bästa flugorna: Europa 12. Superpuppa, Haröra, Husmask.

Med önskan om fina naturupplevelser och fiskelycka!

Gun o Rolf Medlem 1620
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Jag fiskar ju inte själv, men råkar bo intill Skräbeån vid Nymölla där det fiskas massor av Sik varje höst. Det finns flera ställen där man skulle kunna stå med husbil runt fiskeplatserna där.

Har en släkting som tillsammans med sin flickvän drog upp 8 sikar i 1-2kg's klassen under förra årets sikpremiärhelg.

Där skulle det gå att anordna en träff om någon vill.
 

Lasse L

HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Nykvarn
HBK-Nr
9481
Medlemskap
2024
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Tjenare!

Här vill jag förmedla mina två favorit platser för fiske.

1. Liens Camping i Riddarhyttan
2. Caravanklubbs Camping vid sjön Skagen Finnerödja.

Två underbara platser med många trevliga människor

MVH
Lasse Larsson Nykvarn
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Lite svårbegriplig tråd detta! Vad menas med "tillgängliga med husbilen"?

Havet i både öster och väster och alla stora sjöar går det ju vägar till och är alltså rimligen möjliga att nå, alltså tillgängliga, med husbil.

Till många mindre sjöar och vattendrag och till nästan alla fina vatten inom renbeteslandet går däremot inte nå med bil utan det kräver vandring, skidåkning (eller snöskoter) för att nå ända fram, men där jag ändå nyttjar husbilen som basläger/utgångspunkt och därför själv upplever dessa vatten som tillgängliga

Alltså, vad har trådskaparen menat med "tillgänglighet", strandtomt för bilen måhända?

aake
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen