• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiske platser tillgängliga med husbilen

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 52909

Guest
Hej...o skulle vilja med denna rubrik skapa en helt ny o unik tråd här på HBK inför 2010. Min tanke (o flera med mig) är att skapa en ny/kompleterande ställplatslista med enbart fiskeplatser tillgängliga med husbilen. Somliga som rena fiskecamper eller camping med fiskemöjligheter såsom fricamper, egna platser, platser vid hav o sjö som vi tror att alla som är intresserade utav fiske skulle uppskatta o få hjälp med o hitta eller dela med sig.

Har pratat med Hbk webb o de är positiva till att vi gör detta o är även villiga till att öppna upp ett sidoforum inom våran stpl-lista med dessa platser tillgängligt för medlemmar.

Vad jag önskar är att få hjälp utav alla medlemmar/intresserade är att börja skapa denna stpl-lista, har själv ett flertal platser o det finns dessutom redan nu många platser i den allmänna befintliga stpl-listan som kan läggas över i fiske-listan.

Jag hoppas o tror att vi alla kan hjälpas åt för o få till en helt unik stpl-lista för fiske intresserade men dessutom även som en lista för inte helt lika "fisketokiga"medlemmar som kan ta del utav med tanke på att många platser ligger väldigt naturskönt o är tillgängliga för en billig peng/ eller gratis även om man inte vill fiska.

Jag vore väldigt tacksam om du/ni skickade in era tips, synpunkter o platser på detta upplägg till mig.
Samlar gärna upp o skapar en sammanställning som jag hoppas aldrig slutar för vidarebefordring till Hbk- webb ansvariga.
Var inte rädda o tro att inte denna platsen duger eller är bra, hör görna av er på telefon eller mail så kan jag kolla upp platser mer nogrant innan det sätts upp på listan, hjälper er gärna med detta för det är min övertygelse om att detta kan bli kanonbra.

Mvh
Pekka
rollerteam.hbk47@gmail.com
tel: 033-157387
070-7905203

Som avslutning vill jag önska alla ett GOTT NYTT ÅR !
 

GöranH

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Hej å go fortsättning,här kommer en plats där vi brukar va ofta.Ligger strax utanför Karlskoga,bra skött å mycket grov regnbåge bla.Platsen heter Villingsberg och där finns ett antal med sjöar att fiska i.Bla 2st rena flugfiskesjöar och gångavstånd till samtliga.Plats finns för timmerbilar om man kommer med sån. Ha d...
Här kommer adressen till deras hemsida:Kilsbergen Sportfiske

Mvh Göran storfiskare.:D
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Hej Curtan...jag vet att du lägger ner ett jättejobb på detta o är dig evigt tacksam för det. Hoppas du fortsätter o att vi kan samarbeta till o finna mer platser som kan gagna alla "fisketokiga" medlemmar.

Mvh Pekka
 
F

F.d. 25098

Guest
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Norrsidan av Piteälven.

Söderifrån efter bro över älven direkt till vänster många platser utmed älven. Här gäller "Sverigekortet" Anslagstavla vid rastplatsen innan bron upplyser om vad som gäller.

Rastplatsen har även Latrintömning.

Tror det finns öring, röding,sik och harr.

Som ni ser går det nästan att fiska inifrån husbilen:twitcy:.
 

Bilagor

  • P6080055.JPG
    P6080055.JPG
    2,3 MB · Visningar: 25
  • P6080052.JPG
    P6080052.JPG
    2,1 MB · Visningar: 14
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Norrsidan av Piteälven.

Söderifrån efter bro över älven direkt till vänster många platser utmed älven. Här gäller "Sverigekortet" Anslagstavla vid rastplatsen innan bron upplyser om vad som gäller.

Rastplatsen har även Latrintömning.

Tror det finns öring, röding,sik och harr.

Som ni ser går det nästan att fiska inifrån husbilen:twitcy:.
Tyvärr så är det där ett ställe som är mycket livligt frekventerad och därför lite fisk. Det är däremot ett bra ställe att parkera på. Röding finns inte i älven, då måste man upp mot Örnvik. Harren dominerar däremot, och på andra ställen som tyvärr inte är tillgängliga med husbil, där finns det grov harr och öring
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Kanske lite väl långt bort, men Åndalsnes i Norge, och någon mil västerut. Där ligger Måna Camping, som även hyr ut båtar med motor för fiske.
Finns även bygga, mot mindre avgift, om man föredrar att ta med egen båt. Det enda jag kan säga är att det är mycket fina fiskevatten menn lax, öring, kummel, torsk m.m.
Båthyra inkl bränsle c:a 180/h. ,men är förhandlingbar vid längre tid.

www.manacamping.no
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 5095

Guest
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Hej alla fiskeintresserade o God fortsättning på det nya året .

Här kommer en länk till en kanonfin plats med kontinuerlig isättning av ädelfisk
och inte alls lika folktät som kilsbergens fiske, en av mina absoluta favoriter.
Dom har en fin naturcamping ca: 300 m från sjön som man får nyttja om man har löst fiskekort. Spana gärna in följande länk.
Smedsjon.se - Startsidan
Kartkordinater
RT90:
X: 6620474, Y: 1457794
WGS84:
Lat N 59° 42′ 6″ Lon E 15° 3′ 19″
Decimal:
59.7019, 15.0555

Ett riktigt skitfiske på Er alla
Hälsningar
Lasse
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

hej alla storfiskare jag vill komma med ett inlägg som kanske inte platsar här ,ålesund har en ställplats i stan ,havet rakt västerut jag gick ca 2meter från bilen tog 4st makrill på ca 1timma det kan ej bli bättre ,norden är bäst när som helst på året mvh håkan
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Tackar för tips o synpunkter som redan ramlat in här o inga platser ligger för "långt" bort för den fiskeintresserade.

Förhoppningsvis kommer vi även få många platser utanför Sverige till den gemensamma sammanställningen på stpl-listan.

Så fortsätt skicka in tips, gärna också med foton om det går till mig...har för närvarande hittat upp mot 100 platser i stpl-listan men är inte riktigt färdig än. :)


Mvh
Pekka
 

Jägarn

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2024
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Hej Pekka.och alla fiskare och naturmänniskor.

I Dalarna vid sjön Amungen ligger Dalstuga. Där finns en idrottsförening som hyr ut plats vid sjön billigt med tillgång till el. Badplats dansbans mm. vandringsleder och fiske i Amungen. Koordinater 61`03.26.61 N. 15`44.10.79 O.

Jägarn
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Hej....lyfter denna tråden o vill påminna om att jag mer än gärna tar emot fler bidrag till alla medlemmars nytta.

Sitter o knåpar för fulla muggar med förhoppning om att det ska bli klart till våren för ett första utskick.


Mvh
Pekka
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Hej Göran...kan ju berätta att det smids planer på detta både från väst o öst- sidan. Vi har ju Ölands fiske som nämts i några trådar till våren o även något på västkusten blir det säkert i år.

Vi hade några lyckade småträffar förra året som föll väl ut o hoppas på fortsättning o fler förslag detta år, alla är välkomna med ideer o förslag på var o när.

Mvh

Pekka
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Hej....lyfter denna tråden igen o är tacksam för fler platser. Skicka gärna in på min mail...

Mvh
 

Bilagor

  • veckobrev.gif
    veckobrev.gif
    4,5 KB · Visningar: 2.813

GöranH

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Hej igen,nu börjar de "rycka i Fiskearmen".Dags å sända in lite tipps på platser där vi kan svinga våra spön....Ha d....

Här kommer en bild från V-bersfiskeområde:Visa bilaga 25119
 
Senast ändrad:
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Fiske platser tillgängliga med husbilen

Håller med dig Göran...nog börjar det rycka att få börja hiva ut i öppna vatten igen. Här hemma får vi nöja oss med småryckande i pimpelhålen tills vintern släpper sitt grepp.

...o som sagt, nya fiskeplatser får vi väl aldrig nog utav eller ? ;)

Fortsätt gärna o skicka in till mig för en sammanställning.


Mvh
 

Bilagor

  • pimplare.gif
    pimplare.gif
    20,3 KB · Visningar: 2.490
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen