Gick igenom ett skåp med hyllor, på varje hylla låg det en bit illaluktande gummimatta, dem kommer att kastas om jag inte hittar något de kan användas till i källaren eller så men tunnan är nog bästa stället. Hyllorna hade annars en behandling för att inte saker skulle kana runt. Nu är det ju ett antal skåp 7st ett är så stort att jag kan hiva upp min elektriska trehjuling där. Är nog avsett för sängkläder dagtid om man ska bädda som det är tänkt vilket blir alldeles för mycket för en ensam. Skåpets hyllor låg lösa så jag lär ta bort dom och få en garderob där vilket jag jag saknat. I taket bakåt finns en hylla monterad snyggt gjord i någon vit läderimitation med stoppning - sitter ju i huvudhöjd, ja det var så jag upptäckte den. Ja den blir bortmonterad eftersom takhöjd är viktigt och hyllor finns det nog av. Räknade antal 12 v eluttag 4 st original och ett dubbeluttag i ett skåp med blå lysdioder som alltid lyser, går inte släcka. Ska montera bort det också. Byter ett av uttagen som finns mot ett uttag för usb med inbyggd voltmeter och snabbladdning av telefonen. Enkelt hålet är ju redan klart och bara att koppla in strömmen med två flatstiftskontakter som redan finns. Har sett att spänningen på startbatteriet gått ner borde inte finnas någon okänd strömförbrukare men självurladdningen är ju stor på blybatterier. Kopplade in en laddare jag köpte på skoj på loppis, det är en vanlig eliminator ger 12 v 2a som är kopplad till en liten låda som inte väger något och sen kablar att sätta på batteriet det står att den ska förbättra batteriet, kan ju inte göra någon skada. En bra snurr på startmotorn har det varit men det är ju skillnad mot en diesel som jag är van vid. Ska lägga ut lite foton jag tog inne i bilen idag. Sprutade lite flygrostbortagare från Biltema det blev lila, man ska ju spola av det efter en stund det har jag inte gjort så jag får ta ett varv med en spruta eller kanske trädgårdsslangen räcker. Får nog köpa en flaska till sen blir det ordentlig tvättning och högtryckspruta.
Jag hamnar lite i valet och kvalet när det gäller gasolen och värmen, Får bara plats med en flaska storleken går inte att öka. En hållbar lösning om man tänker lite längre resor eller resor avsides blir det problem att fylla den lilla gasflaskan. En tankflaska skulle lösa det problemet i den mån det finns tillgång till LPG vilket jag måste forska lite i det är nytt för mej. En annan lösning är att montera en dieselvärmare under motorhuven där reservdäcket finns nu och där sätta dit en tank på 10 liter kommer ju räcka ett tag och det life batteriet som är på väg borde ju klara strömförbrukningen. Det största bekymret med det blir hur man blåser in värmen vilket man lösa på flera sätt finns värmare med 4 st mindre slangar som man kan skicka värmen igenom.
Nu har jag ju använt dieselvärmare i några månader och det låter en del men man blir inte så beroende installationen blir inte så svår eftersom avgas och insug är enkelt att ordna friskluften till värmaren får man ta genom intaget till värmefläkten som går ut på motorhuven så inget som är omöjligt. Det problem jag och andra har är att det blir för varmt. Så väldigt lockande att köpa en tankflaska med lämplig koppling bara att öppna bakdörren och tanka flaskan direkt utan att ta hål i plåten vilket heller inte är svårt. Blir ju betydligt billigare med lpg gas, flera på Bahia hade det. vill man inte flytta på bilen kan man bära / köra flaskan till en lämplig mack som måste finnas i närheten.