Hejsan Krippe, mer förslag

.
Du har kanske/troligen ? en T-koppling i plast straxt före förgasaren. Den sitter där för att få lite cirkulation på bränslet i motorrummet och för utjämning. Bränslet går rakt genom till förgasaren men utgången och slangen som går nedåt är retur till tanken. I T-kopplingens utgång som går tillbaka till tanken skall det bara vara ett liiitet hål. Om det har spruckit upp av ålder och torka så kan det släppa tillbaka för mycket bensin till tanken och förgasaren får för lite under acceleration.
Rostig tryckfjäder i bränslepumpen med dåligt bränsletryck som följd.
Kanske onödig fråga för du har ju bytt tänddelar men du har vacuumförställning i fördelaren och troligen också centrifugalvikter, funkar båda två som de skall.
Har du kollat accpumpmembranet i förgasaren. kolla så det kommer en extra stråle ner i förgasaren när du trycker på gasen. Det är även lite mekanik till pumpen som kan strula i bakkant på förgasaren så den inte "laddar om" accpumpen.
Du har skruvat på luftskruven skriver du. Det finns två skruvar på förgasaren den övre lite större är ingen luft/blandarskruv om det är den du skruvat på och då blir bilen jättedum. Blandarskruven sitter längre ner och är plomberad från början men troligen så har nog någon redan varit där tidigare, annars så är det bara att pilla bort plomben i plasthållaren (men det är kanske den skruven du har varit på).
Jag har skrivit tidigare om att justera förgasaren så jag lägger in en länk till lite mer skrift och bilder hur man skall bära sig åt enligt verkstadshandboken i stället för att skriva allt igen. Där finns den här bilden och instruktioner.
Den övre skruven Va kallas spjällskruv och den undre W är blandarskruven.
Visa bilaga 190947
Länken till gamla inlägg. Du kan nog läsa hela tråden om du vill för det finns lite mer om div. justeringar.
Nån som vet hur många varv luftskruven ska vara.2.0 1990
www.husbilsklubben.se
M.v.h. JANKRO.