Nilsson127
HBK Medlem
Är det någon som har monterat Prakto-flaska? Det är en Belgisk grön stålflaska som kostar 2095kr i Sverige, alltså mycket billigare än Alugas. Praktoflaskan väger bara c:a 6kg mer än Alugas.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tack Pålle, jag misstänkte nästan att det skulle vara på detta sättet, men, men, man vill ju många gånger att "vattnet ska gärna gå över den egna kvarnen". Då får vi vl hitta lämpliga ställen i Norge (leta nål i höstacken) där vi kan byta vår egen "lilla" flaska efter ca 6-8 grillningar...
Vad är det för lucka till den övre du åsyftar, är det en extra lucka över den befintliga?Den nedre varianten är att rekommendera, mindre risk för att föroreningar/damm kommer in, det finns dock en lucka att köpa till den övre hos Gasfrau.
"det finns dock en lucka att köpa till den övre hos Gasfrau".Allt man behöver veta:
Die Gasfachfrau Karin Nöfer
Den yttre enklare fungerar perfekt, med ett extra lock som JR Larm i Lindome monterar. Med lock o separat lucka blir det perfekt. Även vintertid. Vi fyllde i Piteå på väg norrut och idag har vi fyllt i Sundsvall på väg söderut. LPG systemet är en fröjd för oss som är vinteråkare!
Hej Knut!Selv med påfylling ute kom det en gubbe løpende for å stoppe meg da jeg åpnet skåpet for å hente adapteren, han sa ikke noe da han så at jeg skrudde I adapteren I påfyllinge på utsiden . Han rakk ikke å se at det ikke var noen flaske i skåpet - jeg hadde 110 liter tank under bilen.
Jag skulle inte bry mej, kan inte se det som en säkerhetsrisk
Ja installert av Wyhnen i Viersen, Tyskland. De har et stort utvalg av tanker og lang erfaring i montering. Ser i en annen tråd at dere har noe bedre plass under enn vi hadde så det kan være dere kan montere en enda større tank.