Sv: Farlig i trafiken
Appropå farlig i trafiken.
I morse var det busväder på väg till jobbet från Uppsala till Stockholm. Glashalt i ytterfilen som inte saltbilen når lika bra så det blev ett stopp på helt avstängd E4 vid Knivsta i 30min pga olycka.
Efter det stoppet så var det minst sakt kö hela vägen till Stockholm. Inner filen ca 80-90kmh och ytterfilen ca 90-100kmh så allt flöt fint.
När jag kom till Väsby kommer jag mycket sakta ifatt en DHL-bil 24m som för modligen kör så fort han får och kan.
Nu till min förvåning. Framför honom ligger en C70 så nära lastbilen så jag kan inte låta bli att mäta avståndet med min bils längd för att se om jag skulle få plats mellan lastbilen och C70:n. Men icke, lastbilen låg alltså mindre än fem meter bakom personbilen i 90kmh.
Man slutar aldrig att förvånas med tanke på väglaget om det nu hade haft någon betydelse i den farten. Man ryser och tänker på föraren i personbilen som hade lastbilen halvljus i nacken.
Appropå farlig i trafiken.
I morse var det busväder på väg till jobbet från Uppsala till Stockholm. Glashalt i ytterfilen som inte saltbilen når lika bra så det blev ett stopp på helt avstängd E4 vid Knivsta i 30min pga olycka.
Efter det stoppet så var det minst sakt kö hela vägen till Stockholm. Inner filen ca 80-90kmh och ytterfilen ca 90-100kmh så allt flöt fint.
När jag kom till Väsby kommer jag mycket sakta ifatt en DHL-bil 24m som för modligen kör så fort han får och kan.
Nu till min förvåning. Framför honom ligger en C70 så nära lastbilen så jag kan inte låta bli att mäta avståndet med min bils längd för att se om jag skulle få plats mellan lastbilen och C70:n. Men icke, lastbilen låg alltså mindre än fem meter bakom personbilen i 90kmh.
Man slutar aldrig att förvånas med tanke på väglaget om det nu hade haft någon betydelse i den farten. Man ryser och tänker på föraren i personbilen som hade lastbilen halvljus i nacken.