Sv: Farlig i trafiken
Rondeller är ett kärt diskusionsämne,blinka eller inte blinka.
Att det skall blinkas ut ur rondellen är det lag på,men varför inte visa medtrafikanterna om man ämnar köra över ett 1/2 varv med en vänsterblink??.
Jo detta ska jag förklara för de som ej har fattat vitsen,enär jag kört lånt,tungt och brett i hela mitt liv, Och ska in i en rondell så kommer de flesta farandes i rondellen ,utan blink jag har ingen aning om vart den som är på den andra sidan ska,jag kör ut i rondellen,kanske tung,lång och bred det går väldigt sakta på grund av rådande omständigheter,bilisten som var tvärs över rondellen (som inte blinkade vänster) är nu framme vid mej och tycker att det var j-----t onödigt att jag körde ut med signal och knytnävat i högsta hugg,
Hade jag sett att han skulle mer en ett 1/2 och blinkat vänster för att markera detta så hade jag väntat in honom och han fått åka före.Detta gäller inte bara för den tunga 60 tons ,eller som vi 100-200 ton ,utan även andra trafikanter,det kostar att dra igång om man har stannat i onödan,
Det är inte förbjudet att blinka vänster,om man ska till vänster ,men absolut förbjudet att ine binka höger när du ska ut.
Bernt