Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
När bytte du reduceringsventil senast?
Förmodligen skräp i brännaren, ta av locket och gör rent.
Jag har aldrig bytt den.... Menar du att den är kass..?.När bytte du reduceringsventil senast?
Förmodligen skräp i brännaren, ta av locket och gör rent.
Nja.... Ditt svar känns inte relevant....Kolla gärna videon en gång till...
![]()
Visst.... Men om du tittar och lyssnar på videon så är gasflödet ju enormt högt, det är så högt att lågan nästan blåser ut...Pröva, det är högst en kvart:s jobb!
Om inte kan du ju räkna bort en tänkbar felorsak!
Jag antar att du testat att tända med lös tändare eller tändsticka utan att trycka in gasvredet. Det kan ju vara så att det sipprar ut ytterst lite gas när vredet är stängt som lägger sig i "skålen" under brännarlocket och som flammar upp när du tänder tills överskottsgasen brunnit ut och brännaren då brinner normalt.
//Michael, medlem
Det låter ju troligt... Skall ta loss slangen i morgon och kolla om det läcker..... Så tack för ett användbart tips..Kan det vara regulatorn som läcker gas sakta så att trycket ökar ?
Men regulatorn ska ju släppa igenom gasen med ett jämt flöde. Så hur kollar du genom att lossa slangenDet låter ju troligt... Skall ta loss slangen i morgon och kolla om det läcker..... Så tack för ett användbart tips..![]()
Aj... Det tänkte jag inte på..Men regulatorn ska ju släppa igenom gasen med ett jämt flöde. Så hur kollar du genom att lossa slangen
Sov på saken så löser det sigAj... Det tänkte jag inte på..... "Kontoret" har ju tagit ledigt för dagen
![]()
"...En reduceringsventil är ingen evighetsventil, den innehåller ett tunt gummimembran som med tiden torkar eller sväller. Om membranet i reducerings-ventilen skulle gå sönder så kan fullt flasktryck strömma ut i systemet med brand som följd. Fogas rekommendation är att ni byter ventil vart 10 år."Jag har aldrig bytt den.... Menar du att den är kass..?.
Detta händer bara vid start... Sen brinner lågan ju normalt..
Och tänder jag igen efter ca 45 min så brinner den normalt i starten...
"...En reduceringsventil är ingen evighetsventil, den innehåller ett tunt gummimembran som med tiden torkar eller sväller. Om membranet i reducerings-ventilen skulle gå sönder så kan fullt flasktryck strömma ut i systemet med brand som följd. Fogas rekommendation är att ni byter ventil vart 10 år."