F
F.d. 5817
Guest
Säg meg. 
Fakta:
Truma C 6002 panna: http://www.alde.se/pdf/C3402_6002_B.pdf
I en Hymer Star Line 640 -98
Har vatten i tanken. Pannan har gått ett tag = 2 dygn. (på resa)
Pannan har klickat i gång direkt.
Har läst andra trådar här på forumet utan att finna mitt problem.
Problem:
Har svårt att få varmvatten i husbilen, ingen tryck när jag sätter på varmvatten kranen. Får bara ca en kopp varmtvatten ut (Misstänker att det är trumaslangarna med varmluft som gör det). Även om pannan har stått på så länge så droppar det ut vatten under bilen. Tänker meg att det är Elektrisk säkerhets-/ avtappningsventil som antingen är tätt. Att avtappningsventilen har skit i seg och inte stänger ordentligt. Eller att säkringen har gått?
Var sitter säkringen till den Elektrisk säkerhets-/avtappningsventil?
Finner inte helt ut av det i instruktionslänken här ovan. Sitter den troligen inne i själva boxen som syns på bilden nedanför (med min hand i bild). Förstod det dit hän att den bruna kabelen som sitter löst vid den, skal gå till en extratillbehör av en fjärrstyrning av denna Elektrisk säkerhets-/avtappningsventil. Alltså ingen fel att den inte går någonstans då jag inte har denna tillbehören. SÅ problemet är inte det. Utan antingen skit i avtappningsventilen, eller säkringen som har gått. Tror jag...
Fakta:
Truma C 6002 panna: http://www.alde.se/pdf/C3402_6002_B.pdf
I en Hymer Star Line 640 -98
Har vatten i tanken. Pannan har gått ett tag = 2 dygn. (på resa)
Pannan har klickat i gång direkt.
Har läst andra trådar här på forumet utan att finna mitt problem.
Problem:
Har svårt att få varmvatten i husbilen, ingen tryck när jag sätter på varmvatten kranen. Får bara ca en kopp varmtvatten ut (Misstänker att det är trumaslangarna med varmluft som gör det). Även om pannan har stått på så länge så droppar det ut vatten under bilen. Tänker meg att det är Elektrisk säkerhets-/ avtappningsventil som antingen är tätt. Att avtappningsventilen har skit i seg och inte stänger ordentligt. Eller att säkringen har gått?
Var sitter säkringen till den Elektrisk säkerhets-/avtappningsventil?
Finner inte helt ut av det i instruktionslänken här ovan. Sitter den troligen inne i själva boxen som syns på bilden nedanför (med min hand i bild). Förstod det dit hän att den bruna kabelen som sitter löst vid den, skal gå till en extratillbehör av en fjärrstyrning av denna Elektrisk säkerhets-/avtappningsventil. Alltså ingen fel att den inte går någonstans då jag inte har denna tillbehören. SÅ problemet är inte det. Utan antingen skit i avtappningsventilen, eller säkringen som har gått. Tror jag...

Hur som helst. Har ingen varmvatten just nu och skulle så gärna vilja ha det. Så frågan är innan jag tar ut hela den svarta boxen, och gör rent avtappningsventilen... Var sitter säkringen?
Har med lite lokal expert hjälp ochså. Fast förstår inte så bra hundspråket. Desutom så larvade dom bara.
Bilagor
-
PROBLEM VARMTVANN (3).jpg103 KB · Visningar: 53
-
PROBLEM VARMTVANN (4).jpg115 KB · Visningar: 56
-
PROBLEM VARMTVANN (6).jpg125 KB · Visningar: 77
-
PROBLEM VARMTVANN (12).jpg114 KB · Visningar: 88
-
PROBLEM VARMTVANN (13).jpg102,7 KB · Visningar: 70
-