• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fångst ligan 2009 -Fiske tävlingen-2009

F

F.d. 50064

Guest
Till alla fiske entusiaster på HBK.
Öppnar en ny tråd med fångst ligan 2009 1/5-30/9 .All sportfiske räknas.Om någon lustig kurre skulle vilja ha en definition på sportfiske läs här Sportfiske - Wikipedia . All fångst räknas.Hur vi utformar tävlingen.Störst,vackrast,sällsynta arter eller bästa "sanna" historien.Hur gör jag,jo du sänder in 2 st. bilder på fångsten en bild på fisken plus en bild med samma fisk och din husbil eller en del av din husbil. skriver längd och vikt på fisken (Husbilen kan vi ta reda på om vi vill).Vilket bete du använde och utrustning.En liten historia vart du har fångat fisken eller stöveln o vilken tidpunkt.Tre Jury medlemmar utses,som sedan skall bedöma efter 1.Fångst 2.Historia 3.Seriösitet av in lägget på tråden.Jury medlemmarna utses från denna tråd röstas fram (mesta tack räknas, detta inlägget är ej med ) under Augusti 2009 av medlemmar som är med i tråden.
Pris till bästa inlägg blir ett Fiske set Flug eller spinn set Jag brukar hitta prisvärda prylar när jag är ute och åker.Kommer att lägga ut en bild så fort
jag har hittat något.Pris utdelning på någon höst fisketräff som jag kommer att anordna i Oktober .Om du inte kan komma sänder jag det med bussgods.
Frågor ställer du på tråden eller sänd E-post till mig.
Kör försiktigt i Sommar and Give Peace a Chance.
Mvh Anton:rolleyes:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fångst ligan 2009 -Fiske tävlingen-2009

Bra initiativ Anton. Synd det inte togs bild på Carthago-Anders stenbit, då kanske han varit i ledning i dagsläget, eller.....
Anders
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fångst ligan 2009 -Fiske tävlingen-2009

Ja Anders han får åka och leta rätt på den igen o göra ett arrangemang och
lämna in bilden.
Anton ;)
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Fångst ligan 2009 -Fiske tävlingen-2009

Fisken är en Regnbåge fångad 090505 kl. 13.35 en småmulen dag. Vikten är på hela 0,46 kg och den är 36 cm lång. Den är fångad med ett haspelspö och betet var Powerbait orange. Platsen är stenbrottet vid Hällekis.

Jag hade precis sagt till Eva att nu ska jag gå och fånga en fisk och mindre än 5 minuter senare var jag tillbaka med denna firre. Jag stod vid strandkanten så det var inga problem.
 

Bilagor

  • 100_1782.jpg
    100_1782.jpg
    33,6 KB · Visningar: 1.326
  • 100_1784.jpg
    100_1784.jpg
    32,5 KB · Visningar: 1.313
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fångst ligan 2009 -Fiske tävlingen-2009

Hej Hasse
Mycket snyggt ni leder kan man säga.
Fortsätt på det inslagna spåret.
Hälsningar
Anton
 

Bettan o Bernt

HBK Medlem
Inlägg
139
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
662
Medlemskap
2024
Sv: Fångst ligan 2009 -Fiske tävlingen-2009

Här kommer några bilder på Bettans fångst från Överum . Den största vägde vi till 1536gr, tagen på mask från komposthögen. Bettan tog tre stycken och jag fick åka hem med det fula namnet.:p MVH Bernt
 

Bilagor

  • ATT00058.jpg
    ATT00058.jpg
    39,7 KB · Visningar: 5
  • ATT00064.jpg
    ATT00064.jpg
    51,2 KB · Visningar: 5
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fångst ligan 2009 -Fiske tävlingen-2009

Hej Bettan o Bernt
Ny Nr 1
Mycket snyggt Bettan,Bernt det blir att öva vidare.Det har jag gjort i 4 månader nu.Men skam den som ger sig.
Mvh
Anton
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fångst ligan 2009 -Fiske tävlingen-2009

:cool: Bra jobbat Bettan, nu har man något att försöka slå framöver i ligan om slutsegern.
Bernta nu måste vi spotta i nävarna och komma igen vi grabbar.:)
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Fångst ligan 2009 -Fiske tävlingen-2009

Vi är idag vid Bergets fiskecamping. Det var ett bra väder för fiske. Där fångade jag två st regnbåge. Vackra firrar som synes. Jag började att fiska strax efter 14.00. Fångsten fick jag mellan 15.00 och 16.00. Det var endast fem minuter mellan nappen.

Regnbåge 1. Vikt 1550 gr, längd 48 cm
Regnbåge 2. Vikt 1228 gr, längd 46 cm

Fångade med haspelspö och drag och det var inga problem att dra upp dom.
 

Bilagor

  • 100_1862.jpg
    100_1862.jpg
    84,1 KB · Visningar: 1.103
  • 100_1866.jpg
    100_1866.jpg
    81 KB · Visningar: 1.086
Senast ändrad:
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fångst ligan 2009 -Fiske tävlingen-2009

Hej på er, själv sitter man på jobbet o fixar lite ost.
Mkt.snygga firrar Hasse bra jobbat.
Nu får vi andra snart spåtta i nävarna o på masken o på flugan eller draget.
Just nu leder Eva & Hasse med sörsta fisken.
Men största fångsten på en å samma gång har fortfarande Bettan o Bernt.Det måste bli stil poäng för denna fångsten.
Mvh
Anton
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fångst ligan 2009 -Fiske tävlingen-2009

:cool:Hasse hur såg det ut vid SM gölen när ni passerade på väg upp till Berget,var det några fiskare där och försökte att få fisk?

Jag är lite nyfiken på om dom hade stora fångster där den 1/5 på premiären, vi brukar vara med när den går av stapeln, men i år kom vi inte iväg till säsongstarten pga att vi hade arbetsgruppen här i samfällheten.
 
F

F.d. 1074

Guest
Sv: Fångst ligan 2009 -Fiske tävlingen-2009

Hej på Er " Bettan " bra gjort det är jättekul att tjejerna sticker upp mot killarna själv har jag inte kommit till skott i år men det drar i fisketarmen jättemycket, hoppas att jag kan visa upp en firre snart.

Birgitta
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 297

Guest
Sv: Fångst ligan 2009 -Fiske tävlingen-2009

Här kommer några bilder på Bettans fångst från Överum . Den största vägde vi till 1536gr, tagen på mask från komposthögen. Bettan tog tre stycken och jag fick åka hem med det fula namnet.:p MVH Bernt
Bettan o Bernt det var inga dåliga firrar Ni fått. Hoppas Du Bettan klår Bernt igen med firrarna. Det är ju roligt när vi kvinnor får något på kroken eller hur? Ja det hoppas vi att vi träff i Trosa snart igen när det blir varmare. Det är ju så himla kallt i vinden fortfarande. Vi vet inte vart vi ska åka denna helg. För vi var uppe ovanför Bengtfors i Dalsland hos Ristos bror med mamilj över måndag och tisdag så åkte vi förbi Arvika Sjöhaget där min halvfaster har byggt en ny villa som dom flyttade in i i februari i år så det blev en lång resa i går hem nästan 50 mil så vi åkte nästan 100 mil på två dagar. Jag är ju nyfiken på ställplatsen i Valdermarsvik förstås får se om vi kommer så långt. Vi var ju ner till Söderköping till Kristinas dotter för ett par veckor sedan som jag skrev. Men åkte inte längre just den kvällen. Vi får se vart vi hamnar det beror på vädret också. Visserligen har man ju tak över huvudet samt värme i husbilen men man vill ju vara ute och inte sitta i husbilen bara. Hoppas vi syns snart i Trosa när värmen kommer. Nu ska vi snart gå ut och lägga oss i husbilen vi har den hemma eftersom det blev bara en arbetsdag denna veckan. Lycka till med fångsten av stora firrar Bettan o Bernt samt ha e n trevlig Kristihimmelsfärds helg även om det regnar på oss.

Anita o Risto i Täby
 

California

HBK Medlem
Inlägg
297
Kommun
Gotland
HBK-Nr
1215
Medlemskap
2024
Sv: Fångst ligan 2009 -Fiske tävlingen-2009

Sysneudd, östra Gotland 17 maj:
1 havsöring
ca 1,5 kilo,
en torsk
1 kilo och
en näbbgädda
, kanske 800 gr.
Men som vanligt var det en stor havsöring framme och nafsade efter draget precis när skulle lyfta det från klippkanten. Finns det statistik på att dom man tappar, alltid är stooooora..?

;-)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fångst ligan 2009 -Fiske tävlingen-2009

Jo vist är det så alltid över 3 kg dom jag tappar eller dom som nästan högg
de är ju ännu större.Men du Carlifornia ha med dig en kamera o en våg när du är ute en bild berättar mer än 1000 ord.Du kan aldrig vinna denna tävlingen om du inte får med en bild.
Lycka till.
Mvh
Anton
 

Bettan o Bernt

HBK Medlem
Inlägg
139
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
662
Medlemskap
2024
Sv: Fångst ligan 2009 -Fiske tävlingen-2009

Hej! Fiskare. Kommer med en fiskerapport från Hultsfred.
Det blev två regnbågar för min del en på 1,3kg och en på 1,7 kg Tagna på fluga (spygrön Zonker).:DDetta är mitt bidrag denna helg. MVH Bernt
 

Bilagor

  • Hultsfred Fiske 023.JPG
    Hultsfred Fiske 023.JPG
    1,1 MB · Visningar: 7

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Fångst ligan 2009 -Fiske tävlingen-2009

:cool: Det är härligt att se familjen Pettersson kämpar på med fisket för att behålla ledningen i fiskeligan.

Så alla andra fiskebröder och systrar KOM IGEN och ta upp kampen.
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fångst ligan 2009 -Fiske tävlingen-2009

Hej på er Snyggt Bernt ny lednig.
Nu börjar jag bli nervös vilka priser jag skall dela ut .
Har inte hittat några sponsorer än o dåliga affärer gör jag .
Men optimisten man är så kommer det att ordna sig.
1. Bernt Regnbåge 1,7 Kg (2)
2.Hasse Regnbåge 1,55 Kg (2)
3.Bettan Regnbåge 1,536 Kg med stil poäng (3)
Om det kommer någon med en Gädda på 3-4 Kg hon/han tar ledningen
vi har inga kategorier.Det har jag inte råd med.Bara ett tipps.
____________________________________________
Största o snyggaste fångsten o foto med historia.
____________________________________________
Kom igen nu måste vara fler som blöter beten.
Anton:mcride:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55265

Guest
Sv: Fångst ligan 2009 -Fiske tävlingen-2009

Hej ,här är mitt bidrag i fångstligan öring strax under 4 kg fångad på sydkusten någonstans
 

Bilagor

  • 4kg förminskad.jpg
    4kg förminskad.jpg
    65,9 KB · Visningar: 5
Toppen