• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Enkät om HBK Husbilsplatser

Har du använt HBK Husbilsplatser / Kartan ännu?

  • Ja

    Röster: 218 83,2%
  • Nej

    Röster: 44 16,8%

  • Totalt antal röstande
    262

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
På laptop/dator: Prova med att trycka Ctrl + F5 på tangentbordet när du har kartan uppe (flera gånger)
(om du kör mobil enhet, smarttelefon/tablet/platta, dra snabbt neråt i fönstret från den blå bannern, inte med fingret på kartan, då flyttar du bara denna)
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Bra, platstjänsten ska vara på. För Chrome:

Klicka på de 3 punkterna högst upp till höger
Välj/klicka på Platsinställningar
Välj/klicka på Plats. Se till att du har dragreglaget på Fråga först
Klicka på var och en om du har godkända webblänkar - Sedan klicka på Ta bort och återställ

Screenshot_20200706-150219_Chrome.jpg Screenshot_20200706-150226_Chrome.jpg Screenshot_20200706-150231_Chrome.jpg Screenshot_20200706-150924_Chrome.jpg

Starta om plattan.
Starta Chrome igen, logga in på HBK, starta HBK Husbilsplatser
Du ska nu få en fråga om Chrome får använda din Plats - Svara Ja
 

MiRe

HBK Medlem
Inlägg
2.338
Kommun
Klippan
HBK-Nr
18511
Medlemskap
2025
Vi arbetar kontinuerligt på att förbättra vårt register för husbilsplatser, HBK Husbilsplatser.
Så, vi vill ställa tre frågor till dej, och hoppas på svar för att ytterligare förbättra Kartan / HBK Husbilsplatser:
  1. Om du inte gör det - Varför använder du inte HBK Husbilsplatser?
  2. Vad är det du eventuellt saknar i HBK Husbilsplatser?
  3. Vad är det du tycker inte fungerar bra?
Hoppas du har tid och lust att svara. Bara att skriva dina svar i inlägg här nedan ...
Använder
Skulle vilja ha olika färger på gratisplatser/ och betalplatser.
Inget
 

Stefan S-O

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Aneby
HBK-Nr
23266
Medlemskap
2024
Vi arbetar kontinuerligt på att förbättra vårt register för husbilsplatser, HBK Husbilsplatser.
Så, vi vill ställa tre frågor till dej, och hoppas på svar för att ytterligare förbättra Kartan / HBK Husbilsplatser:
  1. Om du inte gör det - Varför använder du inte HBK Husbilsplatser?
  2. Vad är det du eventuellt saknar i HBK Husbilsplatser?
  3. Vad är det du tycker inte fungerar bra?
Hoppas du har tid och lust att svara. Bara att skriva dina svar i inlägg här nedan ...
1 använder inte. Har bara inte blivit så, börjar förmodligen nu.
 

Leif Torså

FD HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7691
Medlemskap
2023
Jag har använt den under våra resor i Sverige under sommaren. Jag är positivt överraskad. Campercontact har tidigare varit mitt förstahandsval för att söka ställplats men i sommar har det varit HBK som gällt. Det är mycket bra att man direkt kan se vilken service som finns. Jag har haft lite problem med att centrera kartan till min plats och i bland drabbats av att inga platser visas. Jag skulle vilja ha någon form av återkoppling från de som besökt platsen. Det behöver inte vara betyg och långa berättelser som i Campercontact. För att kvalitetssäkra data räcker det med en bekräftelse på att uppgifterna stämmer.
Leif Torså
 

T68

HBK Medlem
Inlägg
906
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
27536
Medlemskap
2024
1. Använder
2. Saknar inget direkto tycker det mesta fungerar riktigt bra!
3. ...men söket skulle kunna förbättras så att det går att söka på själva ställplatsens namn i databasen, inte bara orter på kartan. Exempel: ställplatsen "Medskogshällan" utanför Ånge går inte att söka fram utan man måste veta att den ligger i den trakten och visa området på kartan för att den ska synas.
Jag hade också gärna haft länkarna till navigeringsappar direkt i första boxen som öppnas när man trycker på en ikon.
 
F

F.d. 14324

Guest
Ja, det var ett ganska dåligt namn för en plats.
Jag justerar till den.
Generellt sett så är dock inte ortsnamnet viktigt i en plats namn så ortens namn står på kartan i Husbilsplatser.

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14324

Guest
Det blev fel i den senaste uppgraderingen med formatet av koordinaterna, vi har beställt en lösning på det men tyvärr är den inte införd ännu.

mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Detta är ju en tråd för önskemål så det är helt okej att önska saker, vi skriver ner dem och funderar på dem.

Men jag kan svara på just detta ändå.:)
Vad skulle det vara för nackdel om orten finns med i platsens namn?
jämför med Campercontakt. Om man använder en liten skärm, t ex telefon är det lättare att söka på ortnamnet om man vill planera.
vet flera som tycker som jag.
Det finns liksom ingen fördel att ha ortens namn med i platsernas namn i "Husbilsplatser",
Oavsett med liten eller stor skärm för funktionalitetens skull.
Vi kan i alla fall söka fram platserna på ortsnamnet, att fylla på med ortens namn i platsernas namn fyller alltså ingen vits, sökning på ort fungerar ändå.

Om jag använder den franska småbåtshamnen som exempel.
Platsen ligger i Dieue-sur-Meuse
Om man skriver in Dieue-sur-Meuse i sökrutan i Husbilsplatser så får man detta resultat:

1601831769110.png

På kartan kan man se att det finns en ställplatsikon i Dieue-sur-Meuse och man kan undersöka om man vill besöka den eller inte.
För att nå hit har alltså platsens namn inte haft någon betydelse alls, oavsett om den har ortens namn i sitt namn eller inte, och vi har lyckats hitta en ställplats i en ort vi vill söka på oberoende av platsens namn. Den kunde ha hetat "1" eller "ställplats" eller "ställplatsen bredvid kanalen i den franska byn" det hade inte spelat någon roll.
Så när ni skriver att ortens namn måste vara med i platsens namn, frågan jag ställer mig är: Varför då, till vilken nytta, vad är vitsen med det?
Behovet finns helt enkelt inte i Husbilsplatser att ortens namn måste vara med i platsens namn för att man ska kunna söka fram platser i eller runt en specifik ort.

Angående den specifika platsen, ingen av oss husbilsplatsadministratörer kan nog franska, ingen av oss visste att platsen hette småbåtshamn och vi brukar vilja ha lite bättre namn än så. :)

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:

annette.bengt

HBK Medlem
Inlägg
231
Kommun
Svedala
HBK-Nr
8123
Medlemskap
2024
Använder men är duktigt irriterad på att den alltid återvänder till vättern (typ Gränna Karlsborg) varje gång man backar
när man har kollat en ställplats alt parkering
 
F

F.d. 14324

Guest
Det låter som "Vättern-buggen", det är en bugg vi många är ganska trötta på, att hamna mitt i vättern vid varje tillbakagång. Den är felanmäld men inte åtgärdad ännu.

mvh jocke
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
@Sjöberg ”Angående den specifika platsen, ingen av oss husbilsplatsadministratörer kan nog franska, ingen av oss visste att platsen hette småbåtshamn och vi brukar vilja ha lite bättre namn än så”
Rekommenderar Google översätt
 
Toppen