• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Enkät om HBK Husbilsplatser

Har du använt HBK Husbilsplatser / Kartan ännu?

  • Ja

    Röster: 218 83,2%
  • Nej

    Röster: 44 16,8%

  • Totalt antal röstande
    262

Nils o Gunnel

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
22109
Medlemskap
2024
1. Använder ofta
2. Inget just nu, på det hela taget är det ett bra komplement till de andra apparna vi använder.
3. Har problem med färgkodningen av tömningsplatser, ser inte skillnad på rött och grönt (gäller förstås annars också). Det är ett litet problem eftersom vi letar efter markbrunnar. Man kanske kunde ha en ikon som visar tömning under bilen.
I övrigt tycker jag att ikonerna döljer varandra lite mycket men det är ju svårt att göra nåt åt.
 

BEN111

HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Lund
HBK-Nr
3198
Medlemskap
2024
Vi arbetar kontinuerligt på att förbättra vårt register för husbilsplatser, HBK Husbilsplatser.
Så, vi vill ställa tre frågor till dej, och hoppas på svar för att ytterligare förbättra Kartan / HBK Husbilsplatser:
  1. Om du inte gör det - Varför använder du inte HBK Husbilsplatser?
  2. Vad är det du eventuellt saknar i HBK Husbilsplatser?
  3. Vad är det du tycker inte fungerar bra?
Hoppas du har tid och lust att svara. Bara att skriva dina svar i inlägg här nedan ...
1. Använder
2. Inget
3. Inget
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
  1. Kör nästan alltid på måfå och stannar när det känns lagom i tid eller råkar komma till en vacker plats. Enbart slumpen alltså.
  2. Vet inte, har inte kikat på den.
  3. Vet inte, har inte kikat på den.
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Nu vet jag vad jag saknar på husbilsplatskartan!:)

En avståndsmätsticka nere i högra hörnet som visar avståndet på aktuell husbilsplatskarta, det gör att man väldigt enkelt kan se om den ev, ställplatsen ligger så pass nära att man kan gå eller cykla in till centrum.

Googel maps har en sådan, vet inte om det är krångligt att lägga in men om det inte är svårt så tror jag många skulle ha glädje av den!
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
vi bruger kortet såvel som HBK poi
men savner det ganle forum, hvor man kunne læse om hver plads ;)
Är det detta du saknar?
Klicka på en ikon på kartan: Du får en sammanfattande info:

Anteckning 2020-07-02 230107.jpg

Nästa steg: Klicka på Visa detaljer så får du en detaljerad information om platsen:

Anteckning 2020-07-02 230148.jpg

En annan layout, men faktiskt fler uppgifter än vad som fanns i det gamla registret/forumet. Mer komprimerat i och med användning av ikoner och s.k. tags, det behövs inte lika mycket text. Mer information finns i vyn, fick inte plats när jag tog skärmkopian. Plus flera bilder per plats (bara 1 st i det gamla forumet).
 

Delfin

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2024
1. Använder 2. Inget. 3. Saknar en markering var jag befinner mig på kartan. För att kunna se närmaste plats t.e.x.
 
Toppen