Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag tror att det äntligen börjar gå upp för de starkaste tvivlarna att hela energiomställningen handlar om liv eller död på hela vår jord.Diesel främsta orsaken till avgasdöd
Av många som uttalar sig i den här tråden kommer förstås den här artikeln att ses som ännu ett påfund av de vänsterextrema miljönissarna. Inget att bry sig om och det står ju tydligt o klart att de stora problemen finns långt borta och alltså behöver vi inte göra något åt dieselutsläpp i Sverige. Eller??
Jag tycker din analys stämmer bra in på hur jag ser det. Men jag tror också att vi kommer att hitta lösningar, Sverige behöver inte ligga först i avvecklingen vi bör följa övriga Europa. Jag kan inte se avgasdöden likt den farshot som en gång drabbade vårt land den så kallade "digerdöden". Så vi behöver inte ställa om vår infrastruktur så snabbt, vi kommer då att få väldigt liten förnyelse av moderna person bilar med Adlue i tanken.Diesel främsta orsaken till avgasdöd
Av många som uttalar sig i den här tråden kommer förstås den här artikeln att ses som ännu ett påfund av de vänsterextrema miljönissarna. Inget att bry sig om och det står ju tydligt o klart att de stora problemen finns långt borta och alltså behöver vi inte göra något åt dieselutsläpp i Sverige. Eller??
Snarare har de insett problemet alltför sent, framför allt i vårt glesbefolkade land.
"Enligt studien dör minst 3,4 miljoner människor varje år av luftföroreningar. Elva procent av dessa dödsfall orsakas av avgaser." Det finns ju uppenbarligen 89 procent som inte kommer från transportsektorn, t ex kolkraftverk som behöver användas mer för att producera el til elbilar.Diesel främsta orsaken till avgasdöd
Av många som uttalar sig i den här tråden kommer förstås den här artikeln att ses som ännu ett påfund av de vänsterextrema miljönissarna. Inget att bry sig om och det står ju tydligt o klart att de stora problemen finns långt borta och alltså behöver vi inte göra något åt dieselutsläpp i Sverige. Eller??
Kan du specifika din uppgifter om Asien lite närmare, det är ett väldigt stort område. I dessa stora industri städer kan jag förstå att man har bråttom. Men hur står det till i stora delar av området Asien.Snarare har de insett problemet alltför sent, framför allt i vårt glesbefolkade land.
I övriga EU och i Asien har man insett allvaret långt tidigare och omställningen mot fossilfria fordon ligger ett steg före. Med en seriös president i USA hade även amerikanarna kommit längre.
Denna tråd kan bli hur lång som helst för det finns alldeles för många åsikter om detta ämne. Bättre att läsa mer fakta om miljöförstöringen av kunniga personer
När vi så småningom byter till elbil får vi inte bara billigare ”bränsle” utan också en hållbarare och bättre bil med ett minimum av service i form av oljebyte m.m.Detta kan förstås gälla även Sveriges största städer men för närvarande ser jag det som en felprioritering att skaffa elbil om man t ex bor i Norrland och då tänker jag inte på möjligheten att ladda utan att tillgången på batterier är begränsad.
/CG
Undantaget är Nordkorea!Kan du specifika din uppgifter om Asien lite närmare, det är ett väldigt stort område. I dessa stora industri städer kan jag förstå att man har bråttom. Men hur står det till i stora delar av området Asien.
Håller du dig tid sanningen nu, hur är det med gamla sovjet och de andra länderna som kanske inte lider av extrema samhälls strukturer. Jag har ju inte varit i våra turist länder i Asien så jag vet, vi har inte prioriterat flygresor i vår familj bara 4 gånger på 70 år så där känner jag mig riktigt miljövänlig.Undantaget är Nordkorea!
Å andra sidan finns där bara ett fåtal bilar.
Jag tänkte i första hand på de länder där fordonen är som flest och som tillverkar allt fler elbilar, Kina, Japan och inte minst Sydkorea. 1400, 127 resp 50 miljoner människor!Håller du dig tid sanningen nu, hur är det med gamla sovjet och de andra länderna som kanske inte lider av extrema samhälls strukturer. Jag har ju inte varit i våra turist länder i Asien så jag vet, vi har inte prioriterat flygresor i vår familj bara 4 gånger på 70 år så där känner jag mig riktigt miljövänlig.
Jag vet inte var du får dina fakta ifrån? Enligt de uppgifter jag hittat skall Polestar 2 tillverkas i Kina och inte i Sverige.Idag presenteras Polestar som glädjande nog skall byggas i Sverige.
Nu är det brådis för att hänga med i konkurrensen från framför allt Sydkorea och Tyskland.
Visa bilaga 163361