• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

En död... Diesel värmare

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.176
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Läste nu i morse en artikel från USA om tre män som sov i en hemma byggd "släpkärra".
Enligt skribenten så kommer två att klara sig, men tyvärr inte den tredje... :eek:

Här ett foto som tydligen polisen har tagit på hela installationen av CDH...
Vad tror ni är den troliga orsaken till att de blev Co förgiftad

FB_IMG_1679381283853.jpg
 

Lasselind

HBK Medlem
Inlägg
85
Kommun
Lund
HBK-Nr
30473
Medlemskap
2024
Tilluften skall tas innifrån så det är inget problem. garanterat läckage på avgassystemet, ljuddämparen har ett hål för kondens men sen är slangklämmor och annat av verkligt låg kvalitet på dessa värmare också. Gäller att vara uppmärksam och installera larm för såna här gaser. Har haft en själv som vi haft mycket nytta av :msn_thumbup:

Ja, slangklämmorna är av usel kvalitet på de flesta dieselvärmare. Likaså kan bränsleslangen behöva bytas ut. Jag fick bra bränsleslang, men klämmorna bytter jag ut. :)
 

Dawe_a

HBK Medlem
Inlägg
152
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
36107
Medlemskap
2024
Ja, slangklämmorna är av usel kvalitet på de flesta dieselvärmare. Likaså kan bränsleslangen behöva bytas ut. Jag fick bra bränsleslang, men klämmorna bytter jag ut. :)
Yes, bränsleslangen krackelerade/sprack på nästan hela sin längd och började läcka efter cirka 1,5år för oss så den rekommenderar jag att man byter ut direkt. Jag lyssnade på dom som sa "för mig funkar den".. men det gör den inte i längden.

Menar den gröna slangen.
 

Likeahome

HBK Medlem
Inlägg
85
Kommun
Säter
HBK-Nr
14625
Medlemskap
2024
Läste nu i morse en artikel från USA om tre män som sov i en hemma byggd "släpkärra".
Enligt skribenten så kommer två att klara sig, men tyvärr inte den tredje... :eek:

Här ett foto som tydligen polisen har tagit på hela installationen av CDH...
Vad tror ni är den troliga orsaken till att de blev Co förgiftad

Visa bilaga 227259
Ljuddämparen måste sitta på utsidan. Den har dräneringshål för kondensvatten. Avgasslangen skall luta nedåt.
 
Toppen