Sv: En chock!
Ja, det är märkligt att inte HUSBILSKLUBBEN som en får man väl säga stor organisation, varför kan dom inte agera. Nej det är medlemmarna som reagerar, jag kan nämna för dom som tycker det är ok med te.x 40 :- för el per dygn, vet ni vad det kostar att driva ett kylskåp med separat frys och två bodelsbatteri a 100w vardera, och lite tv tittande och lite data tittande, då kan jag tala om det , jag har varit i kontakt med en el ingenjör som räknat ut detta, det kostar högt räknat 2,50:- per dygn, och han sa rent ut, att det blivit en affärsverksamhet, och det kan man ju förstå, nej själva husbilsklubben skulle gå ut till samtliga kommuner och tala om för dem vad våra behov verkligen är, och vad det igentligen kostar, det är ju ocker priser på ställplatser. jag kommer aldrig att akseptera dessa vansinniga priser , när jag vet vad den faktiska kostnaden ligger på, att stå i en hamn en natt utan el, och tillgång tillvatten och tömmning ska ej kosta mer än låt oss säga 40:- på sin höjd. Allt annat är ocker priser, sen må man ha en 2000000.- husbil eller en för 300000.- spelar ingen roll. Men vi måste få slut på dessa affärsmässiga fasoner på el priser på ställplatserna. Det stör mig att höra att personer säger , det är väl oki att betala 140- 175:- för en natt på en ställplats med el. Ha nu en riktigt trevlig husbilssommar alla-
Stig Bernhardsson