Det är ju klart att kraftbolagen kommer att lova dig det...Gärna så länge kraftbolagen kan garantera säker drift och lagring av avfall.
Frågan sen är.... Om du är så korkad att du sen tror på vad kraftbolagen lovar dig/oss
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Det är ju klart att kraftbolagen kommer att lova dig det...Gärna så länge kraftbolagen kan garantera säker drift och lagring av avfall.
Tänker lite....Vi i Norden har ju tidigare varit vana vid att vi kan lagra energi i vattenmagasin antingen med dammar innan vattenkraftverk eller med att pumpa upp vatten till reservoarer under lågförbrukning. Nu har tekniken utvecklats så vi kan snart skapa lika stora magasin med energi i batteribankar och även utnyttja lokala batteribankar i form av bilar och enskilda fastigheter. Varför ska vi stirra oss blinda på gammal miljöförstörande teknik för att lösa energiförsörjning i stället för att ta till oss de möjligheter som sol,vind och vatten erbjuder oss. Just nu krävs det fossil och kärnkraft för att ta steget men precis som för 100+ år sedan så behöver vi inte fastna i problemet med att hästskiten förorenar gatorna utan det problemet hittar sin lösning under vägen.
Gärna så länge kraftbolagen kan garantera säker drift och lagring av avfall.
De har kanske inte summerat vad det kostar....Och Frankrike vill bygga fler kärnkraftverk:
Macron vill bygga fler kärnkraftverk
Frankrike kommer att bygga fler kärnkraftverk för att möta ökade energi- och klimatkrav, meddelar president Emmanuel Macron.www.svd.se
Vadå kostar,De har kanske inte summerat vad det kostar....
Söder: så mycket kostar ny kärnkraft - Second Opinion
Professor Lennart Söder frågar sig vad kristdemokraternas ledare Ebba Busch räknar med för kostnader för två nya kärnkraftverk. Hans egen slutsats är att det handlar om minst 200 miljarder kronor eller 20 öre/kWh för all el i Sverige.second-opinion.se
Eftersom du nu nämner det, så blottar du ju också dig...Vadå kostar,
vi är mitt i en klimatkris av bibliska proportioner som kommer radera livet för oss människor som vi känner det. Hör bara vad Greta och andra experter säger. Mitt detta så tjafsar han om några öre per kW. Löjligt, Vi har miljöpartister i Europa parlamentet som vill upphäva demokratin för att rädda klimatet och så pratar ni om pengar…..
vi har infört plastpåseskatt och allt möjligt men det räcker inte, vi måste göra mer.…..
Om vi bara beskattar folk tillbaka till stenåldern så kanske det går utan kärnkraft men helt säkert är det inte…
200 miljarder är växelpengar om läget är så allvarligt som det sägs… snabbtågen som mp och massa kommunalråd vill bygg kostar minst 300 miljarder… ( snittökningen i trafikverkets budgetöverskridande är 39% i en färsk rapport från riksrevisionen) De enda som tycker det är bra är kommunpamparna som inbillar sig att tåget skall stanna i just deras kommun..
näe, vi måste satsa oss ur krisen
Vindkraftverken vill alla ha men inte så de hörs eller syns, Solkraftsparker samma där tar för stor plats, Vattenkraften får vi inte bygga ut tänk på fisket och det forsande vattnet. Ge mig några bra förslag på vad återstår. Biogas kanske skulle vara ett alternativ, eller ett vätgas drivet elverk.Det är ju klart att kraftbolagen kommer att lova dig det...
Frågan sen är.... Om du är så korkad att du sen tror på vad kraftbolagen lovar dig/oss
Nej jag ska satsa på statisk elektrisitetDå tillhör du de 80% av svenskar som fortsatt vill köra kärnkraft
Rekordstort stöd för ny kärnkraft | SvD
Om du får några förslag... Löser du då problemetVindkraftverken vill alla ha men inte så de hörs eller syns, Solkraftsparker samma där tar för stor plats, Vattenkraften får vi inte bygga ut tänk på fisket och det forsande vattnet. Ge mig några bra förslag på vad återstår. Biogas kanske skulle vara ett alternativ, eller ett vätgas drivet elverk.
Näru nu har du fel. Mellan Bro och Bålsta finns ingen belysning. Rätt ska vara rätt.Satt och funderade på det där med elbrist häromdagen när jag åkte till jobbet.
De som gnäller mest, eller högst, är Stockholmarna. De är många som kör elbil...
Men varför i h-e är då E4 i nästan hela regionen belyst på natten?!
Ok i tunnlar och Essingeleden men från Södertälje till Arlanda och från Bålsta till Gustavsberg är helt onödig.
I övriga Sverige klarar bilister att åka motorväg utan belysning....
Rätt ska vara rätt.Näru nu har du fel. Mellan Bro och Bålsta finns ingen belysning. Rätt ska vara rätt.
Sen räddar belysningen både liv och minskar personskador. Så det är kostnadseffektivt ur samhällsnytta.
Funderar på det där med EvighetsmaskinOm du får några förslag... Löser du då problemet
Det har jag redan löstFunderar på det där med Evighetsmaskin