Det som tråden handlar om är att det faktiskt kommit fram en elhusbil och att det är bättre för miljön med el för att driva bilar än t ex diesel på grund av att utsläppen minskar.
Är det så?
Visa mediaobjekt 9495
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Det som tråden handlar om är att det faktiskt kommit fram en elhusbil och att det är bättre för miljön med el för att driva bilar än t ex diesel på grund av att utsläppen minskar.
Jag har inte valt ännu, två bolag får först säga sitt.Facinerande diskussion för att vara
Jag är i exakt samma situation.
Vilket fabrikat/leverantör av solpanel som ersätter tegel valde du?
Här finns lite mer fakta om jämförelsen mellan bilar och fartyg. I Viggoboys artikel jämförs svavelutsläppen under tidigt 2000-tal och inte koldioxidutsläppen. Artikeln borde kanske istället höra hemma när man talar om att förbjuda gamla dieselbilar i städer och kväveutsläppens faror. Stora lastfartyg inne i storstädernas hamnar lär väl inte vara så ofarligt det heller.Det pratas bara om Dieselbilar men...
Det pågår förstås en utvecklig även på elproduktionsområdet samtidigt som apparater, bilar etc som använder el också utvecklas.Kanske man har börjat i fel ände ?? Forska mer på alternativa sätt att producera el ,finns säkert mycket kvar där, så försörjningen är räddad framledes ? för som det blir kommer inte elen att räcka till .
Jovisst så kan man tydligen se på utveckling. För några månader sen fick vi veta av de som vet och förstår att någon husbil med eldrift skulle dröja oerhört länge om det ens skulle komma någon sådan. Att de som uttrycke det menade några månader förstod inte alla.Först måste man säkerställa energikällan när detta är klart kan man utveckla elfordon då först är jag med på tåget. Annars tenderar det att bli ett lyxnöje för de mest bemedlade ?? Är inte tanken på att elfordon skall bli var mans egendom men prisbilderna berättar en helt annan historia. Visst kan man vara uppeldad av detta, men båda fötterna i marken brukar hålla i längden
Man kan ju också se det så att utan efterfrågan så blir det ingen utbyggnad av elnätet. I marknadsekonomin brukar det ju vara så att tillgång och efterfrågan går hand i handFörst måste man säkerställa energikällan när detta är klart kan man utveckla elfordon då först är jag med på tåget. Annars tenderar det att bli ett lyxnöje för de mest bemedlade ?? Är inte tanken på att elfordon skall bli var mans egendom men prisbilderna berättar en helt annan historia. Visst kan man vara uppeldad av detta, men båda fötterna i marken brukar hålla i längden
Först måste man säkerställa energikällan när detta är klart kan man utveckla elfordon då först är jag med på tåget. Annars tenderar det att bli ett lyxnöje för de mest bemedlade ?? Är inte tanken på att elfordon skall bli var mans egendom men prisbilderna berättar en helt annan historia. Visst kan man vara uppeldad av detta, men båda fötterna i marken brukar hålla i längden