Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Så här skapas elen till samtliga kommande elbilar på ett enkelt sätt:Det är väl bra med El driva bilar men hur fungerar det med El, när kanske 1 miljon bilar skall laddas på kvällen för att fungerar på morgonen. Finns det El till bilarna och hushållen samtidigt och var kommer elen ifrån?
Så här skapas elen till samtliga kommande elbilar på ett enkelt sätt:
Solenergi | Uddevalla Energi
I mindre skala, på tex garagetaket skapar du din egen el och kör gratis i 30 år.
Anslut till elnätet, ladda in på dagen och ta ut på natten då elförbrukningen är som minst.
Om detta har det skrivits spaltkilometer men fortfarande är okunnigheten bland allmänheten enorm!
Om du lägger solpanel på delar av taket för att kunna halvera din hushållsel är det i stort sett utan kostnad att ladda elbilen över natten. Även med anslutning till snabbladdning är det en kostnad som betalar sig på kort tid.Ingenting är gratis att installera och kommer således inte vara så i framtiden heller, den kunskapen besitter iallafall dom flesta.Den som tror att man kommer få lagra sin energi gratis hos elbolagen gratis i framtiden är väldigt naiv.
Ja det är lite märkligt att läsa om hur en del experter i forumet fullständigt dömer ut allt vad elbilar heter, miljöproblem är bara förnamnet och dyrt ska det bli. Egentligen finns det ingen ände på eländet. Och visst finns det problem men då brukar det även dyka upp lösningar. Det är väl ändå så att de som har de här åsikterna kan fortsätta köra sina rena fina billiga fossildrivna bilar så länge de vill. Och då lär det väl fortsätta med luftföroreningar och det är förstås de som är problemet. Men det verkar man inte vilja låtsas om.Skönjer jag en fobi mot elhusbilar hos en del av skribenterna? Det finns så vitt jag vet inget tvång till att köpa en sådan så varför så avoga?
Vad har flaskvatten med elbilar att göra?För mig är du helt obegriplig som ens kan nämna miljön, då du är en av husbilsklubbens största förespråkare till flaskvatten i PLAST. Bara för att du låssas vara en miljövän så blir man inte det per automatik.
En tröst är att framtida bilbatterier varken blir dyra eller tunga, alltså kommer en elbil om några år att vara billigare och lättare än nuvarande dieselbil med tung motor, transmission och bränsle.Det är bra för klimatet när HB byggs med en mängd solceller och elmotor. Dagens stora batterier väger naturligtvis en hel del.
Så i en första "runda" bör el bilar byggas på chassien med stor lastförmåga.
Att de kommer vara dyra är naturligt. Det finns alltid konsumenter som är beredda att betala. Så småningom kommer de även ut på begagnatmarknaden.
När batterierna är slut är det dags att byta bil, ingen större skillnad mot idag.När batterierna gjort sitt är det dags att byta ut, det lär väl inte heller vara gratis....
HVO är naturligtvis miljövänligare än fossil diesel men blir bara en parentes på lättare fordon.Jag fortsätter att köra min förbränningsmotordrivna husbil.
Om jag vill klå alla elbilars miljöprestanda, tankar jag HVO 100.
Om du lägger solpanel på delar av taket för att kunna halvera din hushållsel är det i stort sett utan kostnad att ladda elbilen över natten. Även med anslutning till snabbladdning är det en kostnad som betalar sig på kort tid.
Jag förstår att du inte förstår men det mesta finns beskrivet på nätet på ett mer utförligt sätt.
Japp, men om man inte kör ett lättare fordon...…………..HVO är naturligtvis miljövänligare än fossil diesel men blir bara en parentes på lättare fordon.
Om du är så väl bevandrad i energiproblematiken är det för mig en gåta att du vill stoppa utvecklingen och låta miljöförstöringen fortsätta.Min bättre hälfts jobb installerar solceller i ganska stor skala så jag vet mer än du anar, dessutom har jag besökt solstaden så jag är förmodligen betydligt mer intresserad av energibesparingar än du, det är nämligen mitt största fritidsintresse.
Se till att HVO bränslet kommer från miljövänliga råvaror så att inte regnskogarna skövlas i ännu större utsträckning!Japp, men om man inte kör ett lättare fordon...…………..
Jag vet inte vem du menar med den andra miljöpolaren men börjar du bli oförskämd när argumenten tryter har du nog gjort ditt sista inlägg!Den andra miljöpolaren som du hade på din sida hade ju hela garaget fullt av gamla skitbilar och sen sitter man här och gör reklam för elbilar, känns inte så trovärdigt. Att du inte ens har en elbil är inte det väldigt märkligt egentligen.
Se till att HVO bränslet kommer från miljövänliga råvaror så att inte regnskogarna skövlas i ännu större utsträckning!
Om du är så väl bevandrad i energiproblematiken är det för mig en gåta att du vill stoppa utvecklingen och låta miljöförstöringen fortsätta.
Det är något i din berättelse som inte stämmer!