----------
Men snälla du hur länge tror du man kan fortsätta med lockpriser som går med förlust eller bara jämnt upp för att tillfälligt locka kunder till olika saker. Priserna som inte gynnar kunden är väl ändå de rätta som kommer att gälla alla så småningom.
Redan när miljöbilar började komma fick man på många ställen parkera gratis vilket lockade en del till bilköp..... Hupp så många det helt plötsligt blev som får parkera gratis.... Vi avslutar den förmånen, vi förlorar för mycket intäkter på P-autumaterna. O.s.v.
Sverige lär inte klara sig utan bilskatterna och bränsleskatterna så samma sak kommer säkert att hända för att kompensera även de guldkalvarna när det ev. blir för få högbeskattade bränslebilar.
Att det skall vara så förbenat svårt att förstå (/QUOTE)... att långt ifrån alla inte delar din och Gretas uppfattning att allt går jättelätt och enkelt och dessutom snabbare än uppbyggnaden av energisamhället tog, och inte heller vill helt plötsligt de flesta sitta hemma i ett hörn och stilla förtvina i sinnet när vi redan är bland de renaste i världen, och om vi begår kollektivt massjälvmord så kompenserar Kinas utbyggnad av sitt energibehov med bl.a. 500 nya kolkraftverk Sveriges död på tre månader.
Dessutom kan vi inte spy galla över dom, för utan deras energi och fabriker så skulle vi just nu inte kunna bygga varken elbilar eller all annan teknik som vi vill ha.
En sann miljöentusiast borde sluta att använda allt som innehåller kinadelar för att visa sin goda vilja och minska deras energibehov lite tycker jag...... D.v.s. nästan allt i hemmet utom den gamla pinnstolen från farfars far och möjligen toan om den är från Gustavsberg. Om det nu inte sitter ett gummimembran från Kina i den..
Och ja, jag bor inte i en stubbe ute i skogen utan har vänner som har både solceller och elbilar och har insett att allt som går på el glimmar inte, ökar inte innehållet i plånboken eller går så långt som man har behov av, särskilt inte när det är kallt ute.
Jag ser också med förundran på alla underliga nya påhitt som hela tiden kommer upp till ytan och presenteras av entusiastiska nyhetsuppläsare på TV utan att någon ifrågasätter verklighetsförankringen i alla påfund.
Experimentlustan är enorm och vi vanliga dödliga får betala dyrt innan misstagen i besluten gör att experimenten självdör.
M.v.h. JANKRO.